La UVigo ahorra 40.000 euros con la geotermia del Campus

3op8577.jpg_web
El edificio de Ferro aspira a ser “único” en España con un sistema híbrido de energía renovable

El Campus de Ourense ya ahorra 40.000 euros al año en gasto energético con la geotermia, la aerotermia y la energía fotovoltaica, el primer campus gallego en disponer de este sistema híbrido. El conselleiro de Economía, Francisco Conde y el rector de la UVigo, Manuel Reigosa, realizaron ayer un recorrido por el circuito instalado en los edificios de Ferro y Politécnico. “Os novos sistemas permiten un autoabastecemento enerxético do 16% no Campus de Ourense e unha redución de emisións de 444 toneladas de carbono anuais”, explicó Reigosa. La Xunta financia estas instalaciones de energía renovables, que llegarán al 40% de los edificios del Campus en un futuro. 

La primera parada fue la cubierta del edificio Politécnico, que dispone de instalaciones fotovoltaicas. Después, el edificio de Ferro con geotermia y aerotermia. “Imos converter o Campus de Ourense nun exemplo de sistubilidade e de aforro”, subrayó el rector. También estuvieron en la visita José Alberto Díez de Castro, secretario xeral de Universidades; José Luis Míguez, vicerreitor de Planificación e Sostibilidade; Esther de Blas, vicerrectora del Campus de Ourense; Gabriel Alén, delegado territorial de la Xunta y Xosé Manuel Cid, decano de la Facultade de Educación e Traballo Social. 

Francisco Conde puso en valor “a aposta que está a facer a UVigo polas enerxías renovables, por contribuír desde a universidade a unha Galicia máis verde e máis sostible”. El caso ourensano, en palabras del conselleiro, es “un dos investimentos máis exemplarizantes do que significan os recursos naturais en Galicia, a comunidade autónoma que máis potencial ten neste eido”. Su departamento invirtió 10 millones de euros en energías renovables en las tres universidades gallegas, entre 2021 y 2022. “Imos a seguir investindo, porque esta Galicia máis verde ten que vincularse co desenvolvemento das enerxías renovables e neste contexto as propias administracións públicas, e neste caso as universidades, estamos demostrando o noso compromiso”, añadió Conde. 

José Luis Míguez, vicerrector de Planificación e Sostibilidade, explicó el plan de mejora de eficiencia energética. Las actuaciones desarrolladas en el Campus en los últimos dos años implicaron “5.000 metros de perforación para o conxunto dos pozos, que permiten chegar a unha contorna de 18,4 graos de temperatura media”. La inversión total asciende a 764.968 euros. “Actualmente está en marcha, con financiamento do IDEA, unha instalación solar fotovoltaica de autoconsumo de 100 kW no Edificio de Ferro, que converterá a este edificio nun edificio único nos campus españois en canto á combinación de enerxías renovables (xeotermia, aerotermia e fotovoltaica)”, subrayó Míguez.

La siguiente actuación prevista por la UVigo en Ourense es el edificio del Campus Auga y la Biblioteca Rosalía de Castro, para lo que la institución académica está pendiente de las ayudas al Inega para instalaciones fotovoltaicas de autoconsumo.

Te puede interesar