Xián Antón Lorenzo: “Sen cultura, non somos máis que monicreques”

Xián Antón Lorenzo, ribadaviense de 17 años, ganó el concurso de reflexión escrita convocado por la Mostra Internacional de Teatro (MIT). Se hizo con el premio, entregado ayer en la sede de La Región, gracias a una meditación sobre la libertad.

La Mostra Internacional de Teatro de Ribadavia desveló ayer al ganador de su concurso “A miña primeira MIT”, que recompensa a la mejor reflexión original a partir de alguno de los espectáculos del festival, en este caso la obra “The mountain”. Xián Antón Lorenzo (Ribadavia, 2004) ya había logrado el segundo puesto en la pasada edición, y ahora su perseverancia es valorada con un primer premio que consiste en 100 euros y una estancia para cuatro personas en el Hotel Spa Galatea. 

No obstante, para Lorenzo lo material es lo de menos. Su objetivo es lanzar una reivindicación, que dirige principalmente al resto de jóvenes de la provincia. “Sen cultura e arte non hai pensamento, somos monicreques. A cultura é o ápice da expresión da sabedoría”, explica, apelando al espíritu crítico. “A día de hoxe, no ano 21 do século XXI, hai certas realidades que non poden perpetuarse, como a falta de conciencia social e que se compre calquera ficción”, reflexiona.

Lorenzo recibe su premio de manos de Jorge Villarino (La Región) y Roberto Pascual (MIT).

Xián Antón Lorenzo.

Sus inquietudes filosóficas comenzaron cuando tenía apenas 8 años. “Decateime do dinamismo no que vivía, unha corrente de información sen esencia que tiven que deixar repousar para comprobar por que estaba actuando realmente. Ás veces, o sistema oblíganos a un tipo de vida no que actuamos por inercia e somos manipulados por moitos factores. É inadmisible que un chaval de 17 anos non saiba o que pasou no seu país. Descoñecer a propia historia é unha anomalía que hai que erradicar xa”, reclama.

Su obra premiada lleva por nombre “A vertixe da liberdade”. Sobre este asunto, destaca que “a liberdade é un asunto poliédrico, con moitas aristas, e trascendental. E contamos cunha liberdade restrinxida, influenciados polos poderes que guían as nosas vidas”.

Ya tiene un libro publicado, “El ser humano es juzgado”, que vio la luz cuando su autor tenía solo 16 años. “Nace da introsprección en momentos complicados, de ansiedade. Quería coñecer os óbices deste percance que me acontecía, e por que me despegara do meu camiño. O importante non é a publicación, senón o proceso e as emocións que xorden nela”, explica Lorenzo, que ya trabaja en un segundo proyecto literario. Sus autores de cabecera son José Saramago, con su “Ensayo sobre la ceguera”, George Orwell, Mario Benedetti, Neruda, Alessandro Baricco o Castelao. “Sempre en Galiza é a nosa biblia”, añade. Disfruta de la prosa poética, “onde as emocións son o punto referencial”. 

Lorenzo recibe su premio de manos de Jorge Villarino (La Región) y Roberto Pascual (MIT).

Lorenzo recibe su premio de manos de Jorge Villarino (La Región) y Roberto Pascual (MIT).

Por su parte, Roberto Pascual, director del MIT, explica que la actividad, en esta edición, “tivo un sentido especial, porque se estigmatizara ao público adolescente, e aquí premiamos a súa intelixencia e reflexión”. Reconstruye así el proceso creativo de Lorenzo, que se basó en la obra “The mountain” para su pieza: Pascual considera que Lorenzo la eligió “pola súa capacidade crítica, xa que este espectáculo fala da posverdade e a manipulación informativa da tecnoloxía, cun formato híbrido no que aparece un dron en escena”. 

Pascual también reflexiona sobre la necesidad de atraer al público joven a los espectáculos teatrales. “En festivais ao aire libre, como pode ser a MIT, apréciase máis público novo, pero a partir dos estudos do Consello da Cultura Galega constatamos que a porcentaxe de adolescentes nos teatros é ínfimo. Debemos facerlles ver que nas artes escénicas hai lugares innovadores e se cuestionan etiquetas, porque ás veces a sociedade ten unha visión arcaica delas”, concluye.

Te puede interesar