Universidad

Un investigador estudiará los beneficios de árboles tropicales

Celestino Quintela, realizando trabajo de campo en Sabah, en la zona norte de la isla de Borneo, en Malaisia.
photo_camera Celestino Quintela, realizando trabajo de campo en Sabah, en la zona norte de la isla de Borneo, en Malaisia.
Quintela Sabarís recibió una ayuda de 259.000 euros para soluciones de restauración de suelos

La UVigo incorporará el próximo curso a su cuadro de personal al investigador gallego Celestino Quintela Sabarís, que recibió una prestigiosa ayuda Marie Sklodowska-Curie, una de las más competitivas y prestigiosas que concede la Comisión Europea dentro del Programa Marco para la Investigación y el Desarrollo Tecnológico, Horizonte 2020. Quintela desarrollará el proyecto "Exploración da biota do solo asociada ás árbores casuarináceas de áreas ultramáficas tropicais", un trabajo que le permitirá seguir investigando sobre esta familia de árbores tropicales que, según relatan desde la UVigo, "teñen a extraordinaria capacidade de axudar a restaurar solos sometidos a elevados niveis de contaminación".

Dos objetivos clave

El importe de la ayuda que se le concedió asciende a 259.398 euros. Los organismos que se estudiarán tienen "unha gran capacidade para establecer  simbiose con bacterias fixadoras de nitróxeno, sobre todo as do xénero Frankia", apunta el investigador. 

"Ademais, as tres especies seleccionadas teñen a capacidade de medrar en solos ultramóficos, terreos que acostuman presentar unha baixa dispoñibilidade de nutrientes e altas concentracións de metais pesados como níquel, cromo ou cobalto, ata o extremo de achegarse a niveis tóxicos", añade Quintela Sabarís. En cuanto al tipo de terrenos, "son relativamente abundantes  no sueste de Asia, unha zona moi afectada polo elevado impacto da actividade mineira.

La investigación tiene dos grandes objetivos. "Trátase, por unha banda, de identificar as diferentes cepas de Frankia que viven en simbiose con estas árbores e determinar a súa tolerancia ao níquel e ao magnesio e, pola outra, de coñecer a composición da broza, os restos de ramas e follas mortas, destas tres especies e cales son os organismos implicados na súa degradación e incorporación ao solo, con especial interese nos fungos saprófitos, aqueles que se alimentan da materia orgánica morta ou en descomposición, e as miñocas", dice.

También se llevarán a cabo diferentes experimentos, tanto en laboratorio como trabajos de campo en el estado de Sabah, en la zona norte de la isla de Borneo, en Malaisia. "Vou recoller material para logo poder traballar no laboratorio e así tratar de ver se é viable o uso de miñocas para acelerar a degradación dos restos destas árbores", recalca. Las tres especies, según la perspectiva de este experto, "teñen un gran potencial para a restauración de solos afectados pola minería". 

Te puede interesar