La investigadora de la UVigo María Victoria Carrera liderará un proyecto a escala estatal que profundizará en el rol del profesorado de la ESO en las situaciones de “bullying” o discriminación por razón de género o diversidad sexual entre sus alumnos. En el estudio, que lleva el título de “Bullying, heteronormativa e etnocentrismo”, participarán 1.000 docentes y 2.000 estudiantes de varios puntos dispersos por la geografía española.
La atención sobre esta problemática, añade Carrera, “centrouse maioritariamente no alumnado, atendendo fundamentalmente á análise de factores individuais de corte psicolóxico, simplificando a problemática, e obviando a influencia de variables de compoñente máis social, tales como as normas e os discursos sociais arredor do xénero, a sexualidade e a etnia”.
Para la investigadora principal, la escuela es “un potente axente de socialización que contribúe á construción da identidade a través dunha socialización heteronormativa e etnocéntrica”.
El proyecto está financiado por el Ministerio de Ciencia e Innovación, y cuenta con la participación de grupos de investigación de las universidades de A Coruña y La Laguna.