El pueblo de San Vicente cumple 30 años sin vial

Acceso alternativo habilitado por el Concello para acceder al pueblo de San Vicente de Leira.
photo_camera Acceso alternativo habilitado por el Concello para acceder al pueblo de San Vicente de Leira.
Hace un año la carretera, titularidad de la Diputación, se vino abajo y se cerró al tráfico

Se acabó 2023 y con él la fecha redonda: 30 años lleva el pueblo de San Vicente de Leira, en el municipio de Vilamartín de Valdeorras, esperando una solución al problema de su carretera, la OU-0807. Tales problemas comenzaban en 1993 a causa de la extracción de pizarra en la zona inferior del monte sobre el que se asienta la vía, lo que ya produjo entonces los primeros corrimientos de tierra y repises en la plataforma de la carretera, y grietas en el asfaltado. 

Cerrada al paso

Lejos de ver una solución, el problema se agravó hace un año, “baixouse toda a carreteira, agora directamente non se pasa, soamente hai paso pola estrada do Concello”. Así lo explicó el alcalde de la villa, Enrique Álvarez Barreiro. 

La titularidad de la infraestructura es de la Diputación de Ourense que “tiña un proxecto que costou máis de doucentos mil euros que estábase levando a cabo, comezando xa cas expropiacións, hasta que fai ano e medio detívose e non houbo máis movimientos”, cuenta el regidor. Hasta que la actual responsable de la delegación de la Diputación en Valdeorras, Mari Carmen González, “reuniuse con algúns veciños que lles dixo que solucionaría o problema coa carreteira de San Vicente, cun proxecto novo, porque os 13.000 euros que custaba no que traballaban, non se ían gastar, e que neso, según ela, están traballando”, contó Barreiro, visiblemente molesto por no ser informado sobre los proyectos de esa carretera, “nunca se xuntou co alcalde, a min se me puenteou”. Para el regidor de Vilamartín “a situación é que o proxecto que ela quere levar a cabo é un proxecto que xa estaba enriba da mesa, pero se desbotou porque o pobo nunca o quixo; agora quere recuperar esa fórmula que non vale porque xa no seu dia se dixo que polo medio do trazado quedan viñas e soutos e para que se poda labrar ao redor do pobo, e se se leva a cabo se quedarían sen todo iso”. 

Para Enrique Álvarez Barreiro, la opción planteada ahora desde la delegación de la Diputación “só faranos perder máis o tempo”. “Houbo a oportunidade de que o Concello asumise ese proxecto por seis millóns de euros, houberan aforrado sete e hoxe se estaba traballando; así nin uns nin outros, e a casa sen barrer. 

Te puede interesar