Paz Andrade vincula a crise naval ao modelo de xestión empresarial e alerta de que 'non se arranxa con subvencións'

Cre que a compra de estaleiros galegos por parte de grupos europeos ou chineses pode ser 'a solución final nalgúns casos'
O empresario vigués e vicepresidente de Novacaixagalicia, Alfonso Paz Andrade, atribuíu este xoves a crise que vive o sector naval de Galicia ao modelo de xestión empresarial e advertiu de que 'isto non se soluciona con subvencións', en alusión á polémica desatada tras a suspensión do sistema de incentivos fiscais coñecido como 'tax lease'.

Nunha conferencia ofrecida na Escola de Estudios Empresariais da Universidade de Vigo, que fose conselleiro de Pescanova e actualmente presidente do comité executivo da World Fishing Exhibition ademais de presidente da empresa Ibercisa -dedicada á maquinaria naval- verqueu duras críticas sobre a xestión que algúns empresarios fixeron nos estaleiros da ría de Vigo e na industria auxiliar, en contraposición con outras compañías que, a día de hoxe, teñen unha carteira de pedidos 'sa' e 'plans de negocio expansivos'.

Segundo apuntou Paz Andrade, a situación actual da industria naval, con cinco estaleiros nas Rías Baixas 'desaparecidos ou parados' e máis de 13.000 empregos destruídos, incluíndo as empresas auxiliares, non se pode atribuír só á crise económica ou ao 'manido 'tax lease', senón que ten a súa orixe na 'falta de proxecto empresarial, de modelo de xestión e de análise constante e necesaria dos mercados'.

A ese respecto, ha subliñado que hai empresas, como Metalships, Armón, Freire, ou Cardama, entre outras, que manteñen un 'alto nivel de traballo', o que demostra que 'se poden facer as cousas doutro xeito'.

Así, apostou pola internacionalización e a diversificación, como ferramentas de futuro e, sobre todo, pola innovación. 'Hai que facer novos investimentos e non poden ser públicas e placenteras, senón privadas ou, en todo caso, absolutamente controladas' advertiu.

'Hai que entender que estamos na pelexa internacional, e algunhas empresas dan a sensación de que non se decataban do que pasaba no mundo, e lles sorprendeu un tsunami', apostilou Paz Andrade, quen lamenta que as políticas de internacionalización que pretenden poñer en marcha as administracións chegan 'tarde'.

'SOLUCIÓN FINAL'

Alfonso Paz Andrade recoñeceu que a absorción por parte de grupos estranxeiros -europeos ou chineses- sería 'a solución final nalgúns casos', e mesmo apuntou que 'hai grande demanda internacional para adquirir estaleiros galegos', aínda que os posibles investidores se atopan con que esas empresas 'teñen problemas'. 'Non é que non sexan competitivas, é que teñen un mal modelo de xestión, que se reflicte nun pasado inmediato pouco correcto', matizou.

O presidente de Ibercisa estendeu as súas críticas á industria auxiliar que, ao seu xuízo, estivo 'infelizmente dedicada a servir só ás empresas locais' e, cando o naval entra en crise, ponse de manifesto que 'a internacionalización non se improvisa'.

'TAX LEASE'

Con respecto á demanda maioritaria do sector para que se restableza o 'tax lease' ou un modelo similar, Alfonso Paz Andrade insistiu en que a crise naval 'non se resolve con subvencións' e recalcou que a suspensión do tax lease tivo lugar hai menos dun ano, mentres que hai estaleiros que 'hai dous anos que non pechan contratos'. 'O tax lease é un instrumento, pero úsase como unha gran desculpa', apuntou.

O empresario foi máis alá e alertou con respecto ás axudas oficiais -'que as pagamos todos'-, xa que 'unha subvención erroneamente concedida resulta un imposto negativo pagado' por toda a sociedade'. 'As subvencións están ben para igualar, e cando estean xustificadas', precisou, ao tempo que se confesou 'entristecido e preocupado' de que a industria naval galega 'non faga esforzos na dirección correcta'.

Te puede interesar