Boborás sube el ICIO al 4% para cobrar a una eólica

MONTE MEDA (SAN MAMEDE) 19/01/2022.- Eólicos y líneas de alta tensión en plena Ribeira Sacra. José Paz

El PSOE de Boborás afirma que la subida del ICIO a los proyectos eólicos perjudica a los vecinos, y la alcaldesa señala que se ingresarán en torno a 250.000 euros

El grupo de gobierno de Boborás aprobó la subida máxima del Impuesto sobre Construcciones Instalaciones y Obras (ICIO), pasando de un 1% que venía cobrando hasta ahora a un 4% del montante total del proyecto que se tramite. La alcaldesa, Patricia Torres, apunta que se trata de una medida “estratégica”, ya que le consta una próxima solicitud de permiso para la instalación de un nuevo parque eólico, que con la aplicación del tipo máximo supondrá un ingreso para las arcas municipales en torno a 250.000 euros, en lugar de los 80.000 que se recaudarían con el 1%.

Sin embargo, el grupo municipal socialista votó en contra de esta medida porque considera que “esta decisión é un ataque frontal á veciñanza de Boborás e unha bomba contra o crecemento do Concello”. La portavoz socialista, Mari Cruz Prieto, señala que “Boborás xa está ó nivel de Madrid, a capital do Estado, no pago de impostos por realizar calquera obra”.

La socialista reprocha a la alcaldesa que “se o propósito é pegarlle un bo pau a un promotor moi concreto dun gran investimento, estao deixando caer con toda a forza no lombo de todos os seus veciños”, añadiendo que, “ademais, espantará a quen queira implantarse en Boborás”.

Los socialistas alertan de “os máis que probables efectos colaterais” y afirman que “pode pasar, os promotores das obras salten o trámite da solicitude de licencia e a alcaldía peche os ollos. Por outro, que unha vez que a alcaldía lle pegue o pau a quen pense pegarllo, volva ó pleno desa volta cunha proposta de baixada do imposto”.

Patricia Torres declara que los vecinos no se verán perjudicados porque únicamente hay solicitudes de obras muy pequeñas cuya repercusión económica es reducida y que se trata “dun tipo que podemos modificar cando se queira e o Concello necesita ingresos para prestar servizos. A diferencia é moi grande como para non facer esta maniobra”.

Te puede interesar