El mundo del campo llenó Xinzo de tractores: “Estamos asfixiados”

photo_camera Parte del colectivo que recorrió las calles de Xinzo ayer tras la marcha en la Praza do Toural. (Vídeos y fotos: Óscar Pinal)..
Xinzo de Limia acogió una multitudinaria manifestación del sector primario para exigir “que se cumpra a lei” en el campo 

Una vez más, la comarca de A Limia se unió para reivindicar unas mejores condiciones en el campo ante el encarecimiento de los costes de producción. Esta vez con una tractorada que arrancó de la Praza do Toural. De allí, sobre las 11,30 horas, salían ganaderos y agricultores acompañados de vecinos de otras comarcas para apoyar sus protestas. Desde las organizaciones convocantes -Unións Agrarias, Sindicato Labrego Galego, Asociación de Produtores de Pataca da Limia, Fruga y Adegal- estiman que cerca de 300 tractores acudieron a la marcha.

Una movilización a la que se sumaron los comerciantes de Xinzo de Limia bajando las persianas de sus negocios al paso de los vehículos y, tras un recorrido por el concello, los vecinos acompañaron a los tractores de vuelta al Toural, donde clamaron juntos por “una vida digna en el campo”. José Ramón González, ganadero y secretario de producciones extensivas y de carne de Unións Agrarias, explicó que “o que se pide é algo tan sinxelo como que se cumpra a lei. Ao igual que se está aplicando a nova lei de tráfico, pedimos que coa lei de seguridade alimentaria se faga o mesmo. Esiximos que se cumpra a lei da cadea alimentaria para que ninguén poida producir por debaixo dos custos de produción”. María Teresa Joga, presidenta de la Asociación de empresarios, ganaderos y agricultores de A Limia, consideró la multitudinaria protesta como “un éxito histórico. O agro atópase nunha situación de desprotección dende fai moitos anos, débense adoptar unhas medidas persistentes no tempo”. 

"Imos ter perdas"

Los afectados son claros: “Manifestámonos polos custos do carburante, dos fertilizantes, da química, dos fitosanitarios. Este ano imos traballar seguramente a perdas, levamos arrastrando esta situación anos, pero agora está peor que nunca, non podemos máis”, lamentaba Julio Manuel Montero, secretario de la Asociación de produtores de pataca. Piden llegar a fin de mes. “Estamos asfixiados de todo, non é nada fácil isto, pero así non podemos estar, imos seguir reivindicando os nosos dereitos ata que nos fagan caso”, añadía Camilo Maus, un agricultor limiano.

XINZO DE LIMIA (AVENIDA DE MADRID). OURENSE. 25/03/2020. Manifestación e tractorada en Xinzo de Limia como protesta pola suba dos costes de producción que dificultan á gandeiría e á agricultura sacar adiantes as produccións nas distintas explotacións. FOTO: ÓSCAR PINAL
Los vecinos acompañaron a ganaderos y agricultores en su marcha. (Foto: Óscar Pinal)

Entre pancartas de “ata cando ides arruinarnos?” o “se o rural non planta, a cidade non xanta”, eran muchos los vecinos que apoyaron al sector primario. Fabian Barreira, de Verín, se desplazó a la villa para “apoiar ao rural, os prezos non son normais”. También acudieron autoridades, como la alcaldesa de Xinzo, Elvira Lama, quien espera que los agroganaderos logren mejores condiciones. “Esperemos que o goberno da Xunta poña enriba da mesa mecanismos reais para axudar as explotacións, igual que o Estado demanda en Bruselas para que a carestía da enerxía elécrtica non afecte as economías das industrias, empresas e familias”, señalaba la regidora.

Ahora, “se non somos escoitados, haberá novas accións, decidiremos se imos a Ourense, Santiago ou Bruselas”, explicó Amador Díaz, representante de los Produtores de Pataca. Por su parte, González respondía a la pregunta de “¿Confían en mejoras?” con un "confiamos na intelixencia humana".

Te puede interesar