Provincia

Nuevo ataque del lobo a un ganadero de Maceda

Le mataron un ternero recién nacido en una explotación de Santirso

n n n Los lobos volvieron a hacer acto de presencia en la localidad de Santirso, del Concello de Maceda. Un ganadero, Eloy González Vázquez, que posee una explotación extensiva en la localidad, asegura haber sufrido la pérdida de un ternero en la noche del pasado miércoles día 22 al jueves. Eloy González afirma  que la vaca parió durante la tarde del miércoles y él estuvo con ella hasta anochecer. "Á mañá seguinte encontrei a vaca e xa non vin ó terneiro e logo de buscalo durante un bo tempo, atopei os restos, o rabo e o cacho dunha pata".


Este es el primer ataque que sufre en su explotación, pero señala que otras que están próximas sí los sufrieron en los últimos días. Eloy González llamó a los servicios de la Xunta que se ocupan de compensar estos daños y se muestra enojado con la respuesta que recibió. "Chamei ó 012, que é o número que temos para denunciar estos casos, e o primeiro que me preguntan é a hora á que sucedeu o ataque. Como vou saber eu a hora do ataque, se eu non estaba alí? So podo dicir que foi ó longo da noite do mercores ó xoves". Añade que en los servicios de la Xunta le comentaron, "moi educadamente, eso sí, que seguramente non cobraría indemnización algunha porque había moi poucos restos. E  que queren que haxa, se o resto o comeron ou o levaron os lobos sabe Deus para  onde?". Afirma Eloy que los inspectores que se desplazaron a su explotación pudieron ver claramento las huellas de los lobos sobre el terreno, "pois eran dous".


La Administración autonómica abona, por la muerte de un ternero de este tipo, 277 euros, "pero se a admiten podemos estar esperando máis de dos anos para cobralos". Eloy González coincide con el resto de ganaderos de la zona que sufrieron ataques semejantes, en el hecho de que "se queren manter ó lobo, que ten dereito a vivir, como as miñas vacas, que lle dean de comer en sitios elexidos como se fixo sempre, onde poidamos deixar os animais que morren e polos que hoxe temos que pagar  a unha empresa para que nolos veña recoller". Eloy González está convencido de que "se lle botaran de comer ó lobo na serra, acabaríanse moitos destes problemas, porque o lobo mata porque ten fame".

Te puede interesar