Comuneros presentan firmas para frenar la tala en Entrimo

El alcalde de Entrimo, Ramón Alonso, insiste en que está obligado a defender el patrimonio del Concello

Vecinos de O Casal, en Entrimo, presentaron ayer por registro en el Concello una petición avalada por unas 90 firmas para que se paralice la corta de pinos prevista por el Concello en el monte de Cidrós. Reclaman que se clasifiquen de manera “inmediata e sen pleito” los montes de Regueiro-Penedo Pinto, Cidrós y Franqueira como montes vecinales en mano común a favor de los vecinos de O Casal y Terrachán Leste.

La recogida de firmas es posterior a la demanda judicial presentada en julio por la junta gestora para reclamar la titularidad de las casi 200 hectáreas que suma este monte que, desde 1958 consta a favor del Concello de Entrimo en el Registro de la Propiedad. Una reivindicación que, en el caso de este municipio, cuenta con tres precedentes recientes -A Illa, Ferreiros de Abaixo y Terrachán Oeste reclamaron en 2017- en el que la justicia falló a favor de los vecinos, reconociéndoles la titularidad del monte. “O Concello pretende, unha vez máis,  volver aproveitarse das madeiras dos nosos montes. Todas as sentencias, entendemos nós, fallan a favor dos veciños, dos montes comunais”, trasladaba ayer Lisardo Fernández, vecino-comunero y miembro de la junta gestora, quien rechaza el argumento del riesgo de incendios expuesto por el Concello para ejecutar ahora la subasta. “Os montes de Cidrós non están a beira das casas, aínda hai unha franxa de fincas privadas”, describen.

El alcalde de Entrimo, Ramón Alonso, considera “lexítima” la reclamación de los vecinos, pero insiste en que “os veciños teñen que saber que o Concello está obrigado a defender o seu patrimonio. Eu non podo entregarlles ese patrimonio, estaría prevaricando. Non podo desfacerme dun patrimonio que non é meu, que é de todos. Só por sentenza xudicial firme”. Alonso calificó de “absurda” y “politizada” la manera de actuar de los comuneros que “levan seis anos e medio sen facer nada e esperan a que nós fagamos o que temos que facer, porque así o recolle un plan de actuacións co que o monte necesita e o risco que hai en caso de non facer nada, para poñerse así. Non ten sentido”, dice.

Alonso incidía en que “agora ten ese valor, pero se arde, perde ese valor, ademais dos danos”, haciendo alusión al último gran incendio. Sobre el dinero de la subasta, dice que está identificado y se les entregaría si lo dicta el juez. Algo que, incide, no ocurrió en los tres casos anteriores.

Te puede interesar