Tomás Díaz “de Liberio” recibe un homenaje en la biblioteca de Entrimo

Alva López e Iraida López, durante la elaboración del mural en la biblioteca.
photo_camera Alva López e Iraida López, durante la elaboración del mural en la biblioteca.

Entrimo acogerá esta tarde, a las seis, la inauguración del mural-homenaje a Tomás Díaz “de Liberio” en la biblioteca. Un querido y conocido vecino de A Terrachán que, en la segunda mitad del siglo XX, amenizaba con su música las fiestas del lugar.

Un mural realista de estilo japonés, con el gaiteiro y cesteiro Tomás de Liberio como protagonista, preside la entrada de la biblioteca municipal de A Terrachán. Una iniciativa que lleva el sello de las artistas plásticas Alva López e Iraida López que ha sido promovida desde la biblioteca, con el apoyo del Concello de Entrimo. “Tomás é un veciño da Terrachán, que faleceu a principios dos anos 80, pero que deixou unha pegada moi fonda no pobo”, recordaba el alcalde, Ramón Alonso, quien señala que a raíz del nuevo impulso que se le quiere dar a la biblioteca pública como eje de dinamización social, “pensamos nel para presidir o mural da biblioteca, que tamén pasará a ter o seu nome”.

Un gesto que han recibido con emoción sus familiares. “Para nada esperabámonos isto, estou moi contenta e orgullosa. O meu pai hai moitos anos que morreu e a xente nova xa non o coñeceu, así que estou moi agradecida ao Concello”, comentaba Carmen Díaz, quien a sus 83 años acudirá esta tarde al homenaje, acompañada de su hijo y sus sobrinos, llegados desde Trives y Vigo. Ninguno ha seguido la vocación musical de Tomás de Liberio, a quien le quedó ese apodo de su padre. “O meu avó tamén era gaiteiro. O meu pai nunca emigrou, traballou moito para sacarnos adiante. Era cesteiro e sacristán, pero sobre todo gustáballe a festa. Fixo un grupo cos meus irmáns, e ían tocar co seu traxe. Acórdome de ir a Ourense a velos tocar, Os de Entrimo, e para min era o máis”, recordaba la hija.

Desde la biblioteca, su responsable, Genma Blasco, apuntaba que este mural-homenaje, en el que han contado con la participación de dos jóvenes artistas locales, es una de muchas actividades que pretenden organizar para hacer de la biblioteca un punto de encuentro intergeneracional y multidisciplinar. Un reto que aceptaron, a la primera, Alva e Iraida. “É o primeiro mural que facemos as dúas, e foi unha responsabilidade moi grande, xa a hora de facer os bosquexos, e máis cando os pintamos, porque a xente viña e o recoñecía”, comentaba Alva López, quien aplaudía la iniciativa local de la biblioteca, “paréceme moi ben ter a oportunidade de poder plantexarte un futuro en Entrimo, é incrible”.  Por su parte, Iraida López, que actualmente estudia Bellas Artes, agradecía al Concello la oportunidad para darse a conocer; “servirá para que moita xente se interese no noso traballo”, dijo.

El acto de inauguración del mural, fijado para esta tarde de sábado a las 18,00 horas, incluirá un recorrido por la exposición fotográfica con el proceso de elaboración en el interior de la biblioteca y otros recuerdos.

Te puede interesar