La Mancomunidad de Celanova formará nuevo personal sociosanitario

Técnicos y políticos subrayaron en la clausura de “Terra de Benestar” las dificultades de contratación

Los ocho concellos que conforman la Mancomunidad Terra de Celanova (A Merca, Cartelle, Celanova, Gomesende, Pontedeva, Quintela de Leirado, Ramirás y Verea) estuvieron ayer representados en la clausura del taller dual de empleo “Terra de Benestar”, presidido por la conselleira de Promoción do Emprego e Igualdade, Elena Rivo, y el delegado de la Xunta, Gabriel Alén.

El programa mixto de formación, costeado con más de medio millón de euros por la Consellería, ha permitido formar en materia de atención sociosanitaria a una veintena de personas desempleadas de la comarca. “Estamos clausurando este obradoiro e xa estamos coa selección de persoal dun novo. Iso quere dicir que a Xunta sigue estando e sendo consecuente co que necesita a nosa comarca”, trasladó el presidente y alcalde de Cartelle Jaime Sousa, quien insistió en que “temos necesidade de persoal, tanto nas residencias como nas vivendas comunitarias. Na axuda no fogar temos verdadeiros problemas para atopar persoal que coide aos nosos maiores. Nós, como administración, estamos facendo o que debemos facer. Formar á xente para que haxa persoal. Despois, outra cousa, é que os alumnos vaian ou queiran traballar”.

La ourensana Elena Rivó destacó, ante alumnos y personal que en estos 12 meses ha participado en el “obradoiro”, que “o máis importante é a actitude. A administración, a Xunta  e os concellos, podemos por moito da nosa parte, pero necesitamos da vosa parte”, dijo, para continuar trasladando que “Ourense é unhas das provincias máis envellecidas de toda Europa. Somos un observatorio do que vai ser a Europa dentro de uns anos, iso non é unha boa nova. Vivimos ben, pero por outra parte, temos mais necesidades desa atención sociosanitaria”.

Sousa agradeció a Rivo su presencia en la clausura, así como la propia Fundación San Rosendo, “que sempre aporta ese gran de arena para que se poidan facer as prácticas”, en esta ocasión las residencias San Carlos de Celanova y Nuestra Señora del Mundil en Cartelle,  y a los alcaldes que forman parte del ente supramunicipal, “somos un equipo, en unha entidade referente en Galicia. Si todos consideramos que temos que perder un pouco para ganar todos, ese é o éxito da Mancomunidade”.

RATIO

La comarca de Terra de Celanova es una de las más envejecidas de la provincia, con un 41,23% de la población tiene 65 años o más (7.061 de los 17.123 habitantes) y 311 plazas residenciales distribuidas en 11 viviendas comunitarias y cuatro residencias. Una cifra que se prevé incrementar en los próximos meses con la reapertura de la residencia de A Bola y, a medio-plazo, la de Verea (en construcción).

Con el objetivo de seguir mejorando la empleabilidad, la Mancomunidad Terra de Celanova volverá a contar en 2024 con un taller dual de empleo destinado a la atención sociosanitaria. Se trata de un “obradoiro” en el que participarán 20 personas desempleadas del territorio que, tal y como comentaba ayer Jaime Sousa, está actualmente en pleno proceso de selección del alumnado y los docentes con el objetivo de que comience a funcionar el mes que viene.

Te puede interesar