Deporte local

Jaque mate al COVID-19

Deporte local

Ajedrez

Jaque mate al COVID-19

Elías González, con todo su equipo informático, en un entreno.
photo_cameraElías González, con todo su equipo informático, en un entreno.
El Club Xadrez Ourense ha creado una plataforma para mantener, durante el confinamiento, los entrenos con sus más de 250 deportistas de forma online

Un nadador sin piscina; un tirador sin su foso de tiro; un baloncestista sin una cancha y así un larguísimo etcétera. Este es el panorama que ha pintado la crisis del coronavirus en la actividad deportiva: nada de competición y un entrenamiento más que precario.

Pero existe una aldea gala ante el COVID-19 en el mundo del deporte y se encuentra en el universo del ajedrez. "Os xadrecistas estamos entre os deportistas que máis actividade podemos desenvolver nestas datas de confinamento", reconoce Elías González, presidente, jugador y uno de los entrenadores del Xadrez Ourense. Y es que exceptuando competición oficial, todos los demás procesos del deporte del tablero pueden seguir desarrollándose desde casa.

Así, el club ourensano ha puesto en marcha una plataforma personalizada para mantener la actividad de los más de 250 deportistas de su gran familia deportiva.

"Trátase dun clube virtual de xadrez. É como se sentas no lado dunha mesa e outra persona se senta ao outro e os dous podemos meter a man no taboleiro, acceder a libros de biblioteca, comentar o xogo, conectarnos co ordenador para ver unha partida de Kasparov ou Fischer...", comenta González.

"Empregamos un interfaz que non é noso pero si gratuito, e modelámolo segundo as nosas necesidades. É como ter unha estantería vacía e colocarlle os libros que ti queres no lugar que che apetece. O interfaz dispón de taboleiro, chat descrito, chat de voz...", añade.

El proceso de creación "non foi sinxelo", pero ya está aquí. "Cada semana fago 22 adestramentos, tanto individuais como colectivos, e a pasada non fixen ningún. Todo o tempo extivo adicado a preparar a plataforma, enviar tutoriais aos alumnos e onte (por el lunes), conseguimos poñela en marcha para así poder darlle aos rapaces a opción de seguir adestrando. Estamos a conseguir que sexa moi parecido a unha clase individual presencial. Trátase, ao 90 por cento, dun adestramento presencial".

Pero más allá de que en estos momentos "somos un deporte privilexiado, porque nos serve para seguir matando o gusaniño e para seguir adestrando e formando, que non é pouco", la realidad de este parón deja un trasfondo también oscuro. "A nivel de competición, de estructura e de actividade profesional queda todo moi tocado", se lamenta Elías González.

Y es que se ha suspendido la Liga Gallega así como los Campeonatos Gallegos individuales, de donde salen los deportistas clasificados para el Nacional. "Se a liga non se reanuda será algo moi duro para o xadrez ourensán. O Xadrez Verín (líder en División de Honor) tiña un proxecto moi bo, como tamén o Ben Cho Shey, con opcións de ascenso á División de Honra. O deporte ten ciclos e fornadas, e quen sabe o futuro", termina.

La competición

Esta situación de confinamiento "provocará a proliferación de torneos e actividades online", pero Elías González considera que "en ningún caso" suplantará a la competición oficial. "Existen competicións online de carácter open, pero non oficial. A plataforma Chess24 fai torneos fortes con premios e xogadores importantes (Iván Salgado, Paco Vallejo, David Lariño...), pero a nivel oficial non se vai a dar. Esixiría un xuiz para supervisar cada unha das partidas, porque na casa podes consultar bases de datos, e eso sería inviable. Así, os campionatos galegos, nacionais ou as ligas de clubes serán aplazadas, ou no peor dos casos, suspendidas", señala Elías González.