FORO LA REGIÓN

“Ante retos difíciles, non hai solucións sinxelas"

Alberto Núñez Feijóo, durante su intervención (ÓSCAR PINAL).
photo_camera Alberto Núñez Feijóo, durante su intervención (ÓSCAR PINAL).

Inmigración, turismo o actualidad política, entre los temas del coloquio

Tras su conferencia, el presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, participó en un coloquio  con el público asistente al Foro La Región, que tuvo la oportunidad de trasladar sus inquietudes al máximo responsable del Gobierno autonómico.

Así, se le planteó por ejemplo desde Lexauria la apertura de fronteras como remedio al problema demográfico. "Ante retos difíciles non hai solucións sinxelas", respondió Feijóo, una idea similar a la utilizada sobre otras cuestiones como los eucaliptos e incendios, "ámbitos nos que os planteamentos minimalistas e simplistas chocan con Ourense, onde menos hai e onde máis arde".

Sobre la inmigración, el presidente autonómico abogó que "debe haber unha estratexia comunitaria, non dun país só porque sería un grave erro e un risco", defendiendo "un retorno ordenado" y aprovechar "a todos os emigrantes que se foron, posibilitando un retorno intelixente. sen improvisación".

En relación al problemal del rural, Feijóo recordó que "temos en marcha unha lei que está sendo analizada pero o minifundismo, o descoñecemento dos donos de parcelas condicionan".

Pablo Fernández, por su parte, se interesó sobre las posibilidades del turismo rural. El presidente de la Xunta aseguró "que estamos tratando de protocolizar este turismo e distinguir a aqueles que teñan calidade dos que non, que só desprestixian". Avanzó que se trabaja en un decreto "para tipificar como os hoteis as instalacións, por categorías" y explicó que "a mellora na conectividade desde Madrid tamén é unha oportunidad neste sector".

La actividad empresarial en comarcas como A Limia y Monterrei interesó a Ricardo Losada, preocupado por la falta de compañías en esas zonas. Sobre esto, el presidente de la Xunta recordó que "son as empresas as que deciden e se non hai infraestruturas básicas é máis difícil". Dijo también que "pese a que investimos moito en concentracións parcelarias, hai abandono, polo que algo falla por parte de todos". Con todo, es optimista con sectores como el vino o la ganadería.

Relacionado también con el músculo industrial, Benito Iglesias preguntó sobre el Val da Rabeda. Feijóo fue tajante en este tema y recordó que "o fundamental para ter un polígono é que haxa demanda", criticando la gestión del gobierno bipartito en el Val da Rabeda, tildándola de "despropósito por pagar precios desorbitantes por parcelas dispersas". Acabó definiendo este proyecto "como un disparate".

Los comerciantes de la Plaza de Abastos pidieron información sobre si el día de San José seguirá siendo festivo y Feijóo se mostró dispuesto, mientras que sobre las próximas elecciones, señaló que "nos xogamos moito", preocupado "pola dispersión do voto". Como manifiesta habitualmente, "a agrupación do voto é clave, senón prepárense para calquera eventualidade", aludiendo a una coalición del PSOE con partidos independentistas. "Debemos reflexionar", concluyó. 

Te puede interesar