Aymerich (BNG) llama a la huelga y el presidente le recuerda que no es contra el Partido Popular

Feijóo y Vázquez se acusan de falsear datos educativos

Aspecto del hemiciclo. (Foto: Lavandeira)
Educación entregará este curso 15.000 ordenadores portátiles a otros tantos alumnos de primaria y secundaria y el reparto será el que sigue.
Datos de Manuel Vázquez: 20% en centros públicos, 80% en concertados. Datos de Núñez Feijóo: 77% en públicos, 23% en concertados. Por vez primera se ponen en marcha centros plurilingües, 20% en enseñanza pública y 80% en concertada, según Vázquez, que critica la distribución. Feijóo niega y apunta: serán 55% de públicos y 45% de concertados. Son algunas de las cifras que se arrojaron entre si Alberto Núñez Feijóo y PSdeG y BNG, aunque este en menor medida, para acabar convirtiendo la primera sesión de preguntas de control al presidente en este curso político en una guerra de porcentajes.

Sobre la base de esas diferencias numéricas no es extraño que se cruzaran imputaciones de manipulación. Núñez Feijóo acusó a Carlos Aymerich (BNG) de 'falsear os datos' del paro, a lo que el nacionalista le respondía que eran los del Instituto Galego de Estatística. Feijóo reafirmaba los suyos, al tiempo que anunciaba que los de desempleo del último trimestre 'non van ser bos'. Aymerich le acusaba de desatender a la gente del común, con la que el BNG dice que va a estar en la huelga del día 29 de este mes para 'abrirlle os oidos' al presidente, que se sorprendía por la referencia ('¡o que faltaba, resulta que a folga do 29 é contra o PP¡') y le rebotaba el tiro: 'vostedes meteron a Galicia nas pedras e nós sacarémola das pedras'.


OPOSICIÓN INFANTIL

El enfrentamiento más duro llegaba con las preguntas de Manuel Vázquez. A sus cifras de ordenadores y centros plurilingües sumaba otras como la 'eliminación de 19 centros no rural de Ourense e Lugo', que Núñez Feijóo negaba: 'en Ourense non pechamos ningunha escola rural'. 'Gustariame que algunha vez dixera un dato correcto, polo menos un. ¡É que non dá unha¡', le censuraba Núñez Feijóo.

Vázquez le acusaba de 'non contar a verdade' y traía a colación la polémica adjudicación de obras para la autovía de la Costa da Morte.'Hai meses negou calquera problema na autovía e hoxe está no xulgado. Con toda a súa cara dura dixo que era unha insidia da oposición'. Feijóo se la devolvió acusando al PSdeG de haber comprado informes de obras 'para modificar as decisións das mesas de contratación' y, respecto de los datos educativos, respondía que es a Vázquez a quien 'non lle gusta a verdade, nin rectifica cando se equivoca'. En una apuesta más fuerte, Feijóo repitió cifras para 'que consten no diario de sesións' del Parlamento. 'Ou vostede ou eu estamos mentindo', le retaba, para luego despedirlo con un consejo envenenado en el inicio de curso: 'mostra unha oposición infantil. Hai que estudar máis, preparar mellor as propostas'.

Te puede interesar