Más Deporte

Medio siglo de vida y 15 años de proyección

Más Deporte

Medio siglo de vida y 15 años de proyección

El Club Ciclista Maceda, que se fundó en 1969, vivió su gran eclosión en las competiciones autonómicas y nacionales en 2005

"Nace el Club Ciclista Maceda". Es el titular de una noticia publicada en La Región el 6 de septiembre de 1969. Medio siglo de historia, millares de deportistas y 15 años de proyección autonómica, nacional e internacional gracias a una inagotable cantera de deportistas que hace de la escuela macedana el referente del mountain bike y el ciclocross gallego.

"Comezamos como arrancan moitos clubes de pobo, cunhos poucos rapaces da localidade, e non sabería explicar moi ben o motivo desa eclosión a partir de 2005. Supoño que en parte sería por moito traballo, pero tendo en conta que nunca fomos unha escola con moita xente, normalmente 30, 40 ou 50, e que a finalidade nunca foi competitiva, a verdade é que os resultados máis recentes tamén nos sorprenderon a nós, están sendo espectaculares, e o obxectivo agora é seguir mantendo a dinámica da escola, xcgar moito cos rapaces, ter unhas instalacións correctas, seguir ahí...", subraya Xulio Conde, actual director técnico del Club Ciclista Maceda.

Las instalaciones pueden ser también uno de los secretos del éxito. "O ciclismo nunca tivo unha instalación de por si. Conseguir para a escola un recinto pechado no que poder adestrar en invernos que poden resultar moi duros para os rapaces supón un paso adiante", añade Conde.


Éxito internacional


El primer gran éxito internacional llegó con un podio en la Copa del Mundo de btt. Aquel nombre propio, Pablo Rodríguez, por entonces en la categoría júnior. "Aínda que ao final chegaban rapaces dende outras localidades, empezar a obter logros importantes con aquela xente xurdida nunha escola dun pobo de 1.500 habitantes claro que daba un pouco de vértigo: aquel podio de Pablo na Copa do Mundo, un cuarto posto nun Europeo, títulos e medallas en campionatos de España con Pablo, pero tamén Saúl, Marcos Villar..., e cando parecía que todo aquelo se calmaba chegaron os Iván Feijóo, Carlos Canal, Noela Saa e moitos otros rapaces con podios en Galegos, presencias nas seleccións españolas... Empezamos a ver como normal estar sempre aí, pero a marxe destes logros o que nunca imos a perder é o traballo con rapaces".

el crecimiento

Para Xulio Conde, la mayor satisfacción personal, además del aspecto lúdico-formativo de la escuela, ha sido "ver crecer no clube a rapaces aos que despois acompañabas por aí adiante nos seus éxitos".

No todos los días surgen estrellas de la talla de Rodríguez, Feijóo y Canal, pero el presente demuestra que sigue habiendo buenas piernas en la escuela macedana y por ello el futuro está garantizado. "Nunca se sabe o que pode xurdir. Carlos Canal comezou a rodar en idade infantil e en tres anos estaba ao nivel dos mellores do mundo", reconoce un Xulio Conde que también está viviendo en su deporte el bum de la actividad femenina. "Temos unha chea de rapazas, case un cincuenta por cento, e xente de nivel como Noela, Andrea, Aida...".

Medio siglo de historia ve a un Club Ciclista Maceda que de sobra ha demostrado que tiene mucha vida por delante.