La oposición municipal alerta de la pérdida de ingresos pero el PP lo ve como una inversión

Dudas a la exención de tasas para impulsar los balnearios

Martín Nogueira y Marnotes (izquierda), con los socialistas Dacal, Nogueira y Fumega, al fondo. (Foto: MARCOS ATRIO)
El equipo municipal de gobierno de Carballiño aprobó en sesión plenaria una bonificación del 95% (el máximo permitido) en el impuesto correspondiente a la licencia de ampliación del balneario de As Caldas de Partovia.
Fue en un pleno convocado con carácter extraordinario para dar el visto bueno a dicho porcentaje (una cantidad de 18.000 euros), si bien también incorporaba otros siete puntos en el orden del día. Tanto el portavoz socialista, Francisco Fumega, como la nacionalista Áurea Francisco, volvieron a criticar el horario de las sesiones, las 12.00 horas, teniendo en cuenta que sólo seis vecinos asistieron a la celebrada ayer.

Los dos grupos de la oposición (PSOE y BNG) se abstuvieron y dejaron en solitario al PP en el acuerdo sobre el proyecto termal de As Caldas, que el portavoz 'popular', Martín Nogueira, defendió 'xa que a empresa vai crear 30 postos de traballo, e nós temos unha idea clara, que é apostar polo termalismo'. Áurea Francisco apuntó que 'se con este tipo de bonificacións imos deixar baleiras as arcas do Concello, de onde van saír partidas para servizos sociais, cultura e deportes?'. En el mismo sentido, Francisco Fumega indicó: 'Estamos a xogar cos ingresos municipais nunha época de crise onde as transferencias do Estado e da Xunta van ser mínimas'. El concejal socialista añadió que 'o proxecto para As Caldas xa está subvencionado nun 70% por outras institucións, e os seus propietarios tan só invisten un 30%'.

Coincidió con la edil del BNG en 'fixar unhas bases e uns baremos económicos para incentivar calquera proxecto empresarial que sexa interesante para a comunidade', teniendo en cuenta que las bonificaciones autorizadas para las licencias de obra oscilan entre el 1% y el 95%. El alcalde, Argimiro Marnotes, manifestó que 'istes son os 18.000 euros mellor investidos por este Concello, e non por elo van baleirarse as arcas municipais, que si deixaron de ingresar 15.000 recibos sen cobrar no anterior mandato'. La oposición también se abstendría en la votación del expediente de transferencia de un total de 70.817 euros, procedentes de partidas presupuestadas, para el pago de facturas reconocidas.

Sin embargo, PSOE y BNG apoyaron, a continuación, otro expediente, relativo al reconocimiento de facturas no consignadas, por un importe de 173.278 euros. Argimiro Marnotes indicó que 'son facturas sen presupostar e outras presentadas fóra de prazo, dos anos 2008, 2009 e 2010'. El regidor carballiñés señaló que 'incluso hai unha de 70.000 euros da empresa que anteriormente xestionaba o servizo de recadación, e pola que nos levou ó xulgado'.

Marnotes vaticinó que 'con toda seguridade, no vindeiro mes de setembro voltemos a ter un mínimo de 100.000 euros en facturas non recoñecidas, que deberán ser aprobas polo pleno da Corporación'. El alcalde adelantó que 'a nosa intención é encargar en breve unha auditoría, tal e como anunciamos no noso programa electoral, para aclarar cal é a situación económica real do Concello'. Además, aseguró que la deuda reconocida a proveedores se sitúa actualmente en los 2,5 millones de euros.

Te puede interesar