Los vecinos de Longos y Lamas confían en recuperar los manantiales

Las obras de la autovía dejan secas aldeas de Cea

Fuente construida por la concesionaria de la autovía, en el entorno de la capilla de O Marañao. (Foto: MARTIÑO PINAL)
Un total de 80 vecinos de las parroquias de San Martiño de Lamas y Santa Baia de Longos, en el municipio de San Cristovo de Cea, esperan desde hace dos años una solución a los problemas de abastecimiento a sus viviendasy fincas que fueron causados por la apertura de la autovía entre Dozón y Ourense (AG-53), actualmente en servicio.
'No tramo que atravesa as nosas aldeas, esta estrada cortou os mananciais que tiñamos para o suministro de vivendas e de regadío, e só dispomos de agua procedente dos pozos e dalgunha fonte que quedou en bó estado', señala María Pérez, una de las afectadas y vecina de Longos. Los vecinos recuerdan que 'hai dous anos que estamos pedindo unha solución ó traverso das asociacións de veciños, pero o Concello de Cea non aportou ningunha alternativa'.

El alcalde del municipio, José Luis Valladares, indica que 'se fixeron acondicionamentos para evitar a perda dos mananciais, e incluso a empresa adxudicataria da autovía construiu unha fonte no contorno da capela do Marañao. El regidor 'popular' asegura que 'nestes momentos hai captacións de auga suficientes para os pobos de Longos e Lamas, que supoño se poderán mellorar'.

Inundaciones
Sin embargo, el portavoz de la oposición municipal, el socialista Guillermo Dopazo, no está de acuerdo con las afirmaciones de Valladares, 'xa que hai pobos como Eirexavella e Santrós que, ademais de non dispoñer de auga de manancial, teñen problemas para circular con turismos e tractores cando chove, porque prodúcense inundacións dos camiños e pistas'. Una situación que incluso ha provocado el anegamiento de la propia autovía a su paso por el entorno de O Marañao, con riesgo para los automovilistas que circulan en sentido Santiago y Ourense. 'Pode derrubarse a calzada, como xa sucedeu na estrada N-525 ó seu paso polo concello de Piñor', indican los vecinos.

Difícil acceso a la capilla de San Bieito do Marañao
Los vecinos de Longos advierten que los defectos detectados en las obras de la autovía y en las pistas de servicio 'repercutirán na afluencia de devotos á romaría de San Bieito, que se celebra na capela do Marañao o vindeiro 21 de marzo '. El acceso desde Carballiño también presenta dificultades para el tráfico.

Te puede interesar