O CARBALLIÑO

Propuesta para una reserva de la Biosfera con O Ribeiro

Sus pilares serían el parque municipal, los viñedos y el termalismo que comparten ambas comarcas 

Partiendo como base de la existencia del Parque municipal de Carballiño, de los viñedos de esta comarca y fundamentalmente de la vecina de O Ribeiro y con una riqueza común que es el termalismo, el BNG de Carballiño lanza una propuesta para unirse concellos de ambas zonas con el fin de solicitar la declaración de Reserva de la Biosfera. Se trata de una iniciativa cuya finalidad es potenciar el patrimonio natural, al mismo tiempo que se fomenta el desarrollo económico y social de forma sostenible.

Según apuntó el responsable local de esta formación política, Marco Reboredo, los beneficios más inmediatos serían "a divulgación do territorio, líneas de financiación, respecto ó medio ambiente e ós usos tradicionais, potenciación do enoturismo e todo o movemento económico que poida xerar". Añade que "é unha rede mundial de territorios con características singulares que busca o equilibrio entre a acción do home e o entorno".

La solicitud hay que dirigirla al departamento de Parques Nacionales del Ministerio de Medio Ambiente, que se encarga de la tramitación ante la Unesco. Para ello, la propuesta insiste en que deberá haber "uns mínimos puntos de acordo entre os concellos e ambas comarcas do Carballiño e Ribeiro", señalan.

El candidato a las elecciones municipales por el BNG, Xosé Francisco Ferreiro Abelleira, manifestaba que "un concello debe facer políticas transversais entre todas as áreas, entre turismo, termalismo e natureza, incorporándose concellos limítrofes e contando, neste caso da Reserva da Biosfera, coa colaboración das universidades e o apoio institucional".

El alcalde de Carballiño, Argimiro Marnotes, se refirió a la propuesta, manifestando que "sempre apostei pola unidade de concellos e incluso de comarcas co fin de aportar máis ós veciños". Entiende que Carballiño y O Ribeiro deberían ir de la mano en muchos aspectos tanto a nivel turístico como industrial y gastronómico. No obstante, añade que "por eso creo que antes de unha Reserva da Biosfera habería que facer moitas outras cousas para as que se poden unir ambas comarcas. Non é que o rexeite, só digo que se debe seguir nesa línea de unidade".

El alcalde de Ribadavia, Marcos Blanco, declaró que no puede pronunciarse sobre algo que desconoce. "Descoñezo os recursos que ten Carballiño e O Ribeiro tampouco sei si cumpriría cos requisitos para esa declaración". El regidor matizó que desconoce las características del proyecto y "ata non dispoñer do material para saber como afectaría a nivel do medio ambiente, no ámbito urbanístico e patrimonial, non me atrevo a opinar". Blanco concluye matizando que "unha vez que o coñeza, se fose bo e razoable para o Ribeiro, entón apoiaríase".

Las reservas existentes en estos momentos en Galicia son: Xurés-Gerês, Área de Allariz, Os Ancares y Montes de Navia, Cervantes y Becerreá, Río Eo, Oscos e Terras de Bourón, Terras do Miño, as Mariñas coruñesas e Terras de Mandeo.

Te puede interesar