Ourense

Los concellos ourensanos libres de covid también se resignan a acatar las restricciones

Ourense

Coronavirus en Ourense

Los concellos ourensanos libres de covid también se resignan a acatar las restricciones

Baños de Molgas es uno de los concellos sin casos en las últimas dos semanas.
photo_camera Baños de Molgas es uno de los concellos sin casos en las últimas dos semanas.
21 concellos ourensanos no han registrado ningún nuevo contagio en las últimas dos semanas

“Hai que acatar a decisión, non hai máis”. José Manuel Iglesias, alcalde de Maside, resumía así el estado de ánimo que impera en la veintena de concellos ourensanos que, pese a no haber registrado ningún contagio de coronavirus en los últimos 15 días, se verán obligados a acatar las nuevas restricciones anunciadas ayer por el presidente de la Xunta.

Beariz, Castro Caldelas o Quintela de Leirado son algunos de los 21 municipios en la provincia libres de covid que verán adelantado el toque de queda o limitadas a cuatro personas las reuniones. “Se vemos que os casos se están disparando, é de xustiza social non pedir para o noso concello algo distinto ao que queremos para o resto de Galicia”, reflexiona el regidor de Maside.

Otro motivo para aceptar las restricciones es la sencillez: “Se todos pechamos ás seis, pois todos pechamos ás seis, e así non me hei de preocupar porque todos os de Carballiño queiran vir a Maside porque alí teñen pechado, como ocorreu hai uns meses”, apunta Iglesias.

¿Un trato especial?

En otros concellos, no obstante, a la resignación se le suma cierta indignación. “Estamos amolados, pagamos o pato do resto de Galicia”, lamenta Melisa Macía, la alcaldesa de Vilariño de Conso, que es otro de los municipios que el Sergas incluye en esta lista. Para Macía, la Xunta “debería ter un trato especial cos concellos que estamos a cero casos”.

También le pica al alcalde de Baños de Molgas, Xaime Óscar Iglesias. Para el regidor, la decisión es “un pouco inxusta” para los municipios que no registran casos recientes, y supone “profundar na crise do sector terciario, o principal motor económico do noso concello”. 

Con todo, Iglesias llama a acatar las normas de la Xunta, “aínda que non as compartamos”: “Non quero facer leña da árbore caída, pero non esquezamos que o aumento de casos en Galicia vén de haber querido salvar o Nadal”, argumenta.

“Nin mellor nin peor”

Para el alcalde de Baños de Molgas, que su concello tenga el contador covid a cero no es una cuestión de mérito: “Non é que o esteamos facendo mellor, nin peor: é sinxelamente que temos menos movemento económico e social, e por tanto menos risco de  contagios”, plantea. 

La lista de concellos sin nuevos contagios en dos semanas incluye -además de los concellos ya citados- a O Bolo, Cortegada, Esgos, Gomesende, A Gudiña, Xunqueira de Ambía, A Merca, Nogueira de Ramuín, Oímbra, Pontedeva, San Amaro, A Veiga, Vera, Vilar de Barrio y Vilariño de Conso y A Teixeira, un municipio en el que el alcalde, Miguel Antonio Cid, destaca que “non se senten demasiado as restricións, porque non hai moito volume de xente”.

Cid comparte resignación con sus homólogos, y -cerrando el círculo- resume el sentir general: “Gustaríanos ter unha situación máis libre, si, pero como a todo o mundo, non?”.