Cultura

La cultura exige a Jácome no privatizar el Auditorio

Exterior del Auditorio, clausurado desde el pasado mes de enero por decisión unilateral del alcalde (JOSÉ PAZ).
photo_camera Exterior del Auditorio, clausurado desde el pasado mes de enero por decisión unilateral del alcalde (JOSÉ PAZ).
Colectivos de artes escénicas y música firman contra el "desleixo" del Concello

El sector cultural gallego da otro paso adelante contra el "desleixo" de las funciones de Gonzalo Pérez Jácome, alcalde de la ciudad, con su idea de privatizar el Auditorio Municipal, que acumula ya tres meses sin programación por la decisión unilateral del regidor de clausurarlo, con la excusa de la pandemia. Un total de 13 entidades de las artes escénicas y de la música en Galicia firman un nuevo manifiesto en el que expresan “o noso rexeitamento á vontade manifestada polo goberno local de Ourense de externalizar a actividade do Auditorio Municipal”. Desde hace meses, es el único teatro municipal de Galicia cerrado y han sido una treintena los espectáculos afectados por esta decisión.

El colectivo que firma un nuevo manifiesto, al que pertenecen la gran mayoría de compañías y profesionales ligados al sector en Galicia, critica que Jácome “non achega claridade ao respecto do modelo de xestión que pretende o Concello nin que prazos están previstos”. Ven esta idea como “unha manifestación máis dunha errática política cultural, que parece afanarse en obviar os dereitos da cidadanía e do tecido produtivo cultural da terceira cidade galega”.

El sector señala que Jácome pretende “desprenderse das responsabilidades de todo consistorio á hora de promover a cultura de base, fomentar unha programación diversa, garantir o acceso á veciñanza a diferentes expresións artísticas ou dinamizar o tecido produtivo”. Entienden que la privatización del Auditorio “significará a renuncia expresa a todos estes deberes, facendo de Ourense a única cidade galega que ficará sen decisión directa sobre un espazo de exhibición para a cultura ao vivo”. 

“Show business”

El manifiesto exige al alcalde “planificación, consenso co sector cultural local, máxima claridade e transparencia”, además de que “recúe na intención de privatizar a actividade do Auditorio”. Critican a Jácome y a sus ocurrencias de “imprudentes” y que “manifestan un nesgo impropio para alguén que ostenta o seu cargo”. “Obviar a rendibilidade social da actividade cultural, o solapamento da cultura como ben público baixo o termo show bussiness ou o desprestixio do equipo de programación do Auditorio parecen formar parte dunha estratexia para desviar a atención dunha errática xestión política e para desfacerse de deberes do Concello”, añaden. El colectivo apoya además al equipo técnico y a los programadores, con un “traballo exemplar” criticado por Jácome en varias ocasiones.

“A intención de privatizar a programación do Auditorioviría a unirse a outras lesivas decisións políticas tomadas dende o Concello nos últimos anos, como a retirada de apoio a festivais de longa tradición ou o peche continuado neste 2021 do propio Auditorio, denunciado xa polo propio sector noutro comunicado”, recuerdan.

Los firmantes

Firman 13 entidades del sector el comunicado: Asociación de Actores e Actrices de Galicia, Asociación Galega de Empresas de Artes Escénicas, Músicas ao Vivo, Asociación Galega de Profesionais da Xestión Cultural, Academia Galega de Teatro, Plataforma Artes do Movemento, Asociación Compañías de Danza Emprendo Danza, Unión Internacional da Marioneta, Espazo ' Coop'Sectorial de Cultura, Asociación Galega de Dramaturxia, Asociación Sindical de Profesionais Técnicos do Espectáculo, Asociación de Festivais de Artes Escénicas de Galicia y Asociación de Profesionais de Circo de Galicia. Es el segundo manifiesto del sector, después de uno en el que exigían a Jácome la apertura del Auditorio. 

Te puede interesar