Dorinda Lahoz vive en la aldea de Quenlle, en el Concello de Toén, situada a apenas 10 kilómetros del centro de la ciudad. Tiene dos hijos, Anxo y Uxía, de 16 años, que viven en sus propias carnes lo que significa la enorme deficiencia del transporte metropolitano. “Hai días que non poden ir a actividades pola tarde porque non hai un transporte adecuado. Eu non podo deixar de ir traballar por levar aos meus fillos, que son os que saen prexudicados”, manifiesta.
Sus dos hijos todavía no tienen edad para conducir y “ás veces teñen que deixar de facer cousas, coma ir ao ximnasio ou quedar con algún amigo, porque eu non podo levalos”, lo que limita en muchas ocasiones su autonomía y les obliga a buscar fórmulas alternativas como encontrar gente que baje y ponerse de acuerdo con otros chavales para que los recojan.
Esta vecina de Toén indica que “moita xente deixaría de ir en coche á cidade se houbese un transporte adecuado, porque, sabendo que hai dispoñibilidade horaria para ir e volver a boas horas, xa non te metes no lío de levar o coche a Ourense para estar un cuarto de hora buscando onde aparcar”.
Ha hablado con diferentes vecinos del concello que afirman que piensan que tendrán que volver a la ciudad en el momento en el que no se vean capacitados para conducir por no haber una frecuencia de buses adecuada a las necesidades de la gente. También sería muy beneficioso, opina Lahoz, “para toda a xente maior que vive nas aldeas, que poderían ir facer as súas xestións ou ao médico á cidade facer sen depender de ninguén; e moito máis cómodos e seguros que se teñen que levar eles o seu coche particular”.
Otra cuestión que ofende a los vecinos de Quenlle es que, al otro lado del río, “pasa un bus cada media hora para traballadores”. Si bien es cierto que “non necesitamos que pase un bus cada tan pouco tempo, si merecemos unhas liñas ben deseñadas e que se adapten aos horarios da xente”. La propia Dorinda afirma que “eu, se houbera un bo servizo, deixaría moitas veces o coche na casa”, ya que, además de la comodidad, también apunta a otro factor clave como “o gasto en gasolina, que nun día non se nota, pero nun ano si é moi importante”.