El BNG pretende que Blanco dé plazos 'creíbles' del AVE

Xosé Manuel Pérez Bouza (Foto: MIGUEL ÁNGEL)
Las infraestructuras viarias siguen generando debate. Ahora, y en materia de alta velocidad ferroviaria, el senador nacionalista Xosé Manuel Pérez Bouza criticó el 'rotundo fracaso' del Pacto del Obradoiro', por considerar 'inasumibles' los plazos marcados para la ejecución de la línea del AVE Madrid-Galicia en 2015.
Bouza señaló que dos años después de la firma del pacto entre los gobiernos central y autonómico ya se ha hecho 'evidente o seu incumprimento, tanto na redución do confronto institucional entre ámbalas dúas administracións, como no que atinxe ós prazos e partidas económicas a investir para que o AVE sexa unha realidade nas datas marcadas'.

El senador del BNG puso como ejemplo la coyuntura actual del AVE a su paso por la provincia. 'Na liña Ourense-Lubián incumpríronse todos os compromisos asumidos, pois asegurouse que todos os treitos estarían licitados a 31 de decembro de 2010, mais a día de hoxe aínda non se licitou ningún dos tramos pendentes'. Respecto a la línea que une Ourense y Vigo, Pérez Bouza indicó que 'non só se incrumpriron os prazos marcados no pacto, onde se dicía que cando houbese declaración de Impacto Ambiental se contrataría nun só acto o proxecto e as obras, senón que Fomento inventouse un trámite intermedio consistente na redacción dun proxecto básico que vai supor un retraso de 22 meses'. El senador también se refirió a la línea Ourense-Lugo, que 'segue paralizada desde o 2009'.


COMPARECENCIA DE BLANCO

El BNG pidió ayer la comparecencia en la Comisión de Comunidades Autónomas del Senado del ministro de Fomento José Blanco para exigirle responsabilidades sobre 'uns compromisos adquiridos que eran imposibles de cumprir'.

El senador nacionalista explicó que sus pretensiones son generar un debate 'realista' del que surja un nuevo cronograma 'con prazos e investimentos asumibles, 'xa que é evidente o fracaso do Pacto do Obradoiro, superado pola realidade'.

Mientras, el conselleiro de Medio Ambiente, Infraestructuras e Territorio, Agustín Hernández, insistió ayer en que 'por desgraza, a día de hoxe é imposible cumprir o prazo de finais do 2015, principios de 2016' que fijaba el Pacto do Obradoiro para la puesta en marcha de la conexión con la Meseta. Según él, 'non podemos esquecer que se están realizando anuncios de licitacións, que non licitacións, de tramos que tiñan que estar licitados en 2010. Polo tanto, temos eses 15 meses de retraso' que impedirán cumplir los plazos previstos.

Te puede interesar