La iniciativa artesanal de la asociación Andrea se enmarca en el plan de desarrollo de San Salvador

Un taller pionero producirá jabones con leche de burra

Varela, D'Haen, Lema y Pérez ayudan al pequeño Marco. (Foto: MARCOS ATRIO)
Una jabonería para la elaboración, envasado y venta de productos cosméticos con leche de burra centrará la actividad de la primera de las tres 'pallozas' rehabilitadas por el Concello de Allariz en San Salvador dos Penedos. 'A iniciativa é pioneira en España na utilización de leite de burra autóctona, posto que hai outra experiencia en Huelva, pero mercan a leite liofilizada en Francia', apunta Bernardo Varela, concejal de Medio Ambiente, que matiza que 'grazas a asociación Andrea, en Allariz temos o rebaño de burros máis grande de Galicia, con 17 exemplares'.
Con el ánimo de sacar cuanto antes el producto al mercado, los técnicos municipales supervisaban ayer el curso acelerado de elaboración de jabones que el artesano belga Didier D'Haen impartió al equipo directivo de Andrea, que desarrollará el proyecto. 'A iniciativa é de sentido común. Andrea é unha asociación de defensa, recuperación e estudio dun exemplar en fase de extinción. E si queremos preservarlo, temos que buscar novas funcións: terapéuticas, para o ecoturismo, sendeirismo e, porque non, para a elaboración de cosméticos aproveitando a leite de burra. Un producto moi valorado dende a Antigüidade polos seus beneficios rexuvenecedores', explicaba el presidente, David Lema. Objetivos a los que la psicóloga Elsa Pérez añadía que 'tamén é unha fórmula para facer sostible economicamente a asociación'.


TRANSFORMACIÓN

El proyecto municipal de recuperación y dinamización de San Salvador, donde apenas residen un par de familias, coincidió con la llegada de Andrea a Allariz. Tras las obras de acondicionamiento del pueblo, el Concello ha invertido 300.000 euros (con una subvención del 42% de la Axencia Galega de Desenvolvemento Rural) en la rehabilitación de las tres edificaciones. 'Unha destinarase en exclusiva a xabonería, as outras dous quedaron listas para dar aloxamento aos grupos que nos visiten, especialmente a través de Andrea, e como espacios para acoller novas iniciativas de traballo como a transformación de productos naturais'.

Te puede interesar