Profesionales de la Judicatura se reunirán en Celanova para crear un grupo de apoyo al gallego

El Monasterio de San Salvador de Celanova será testigo, el próximo 21 de junio, del acto de constitución de la nueva ‘Irmandade Xurídica Galega’. Una organización formada por jueces, abogados, notarios y fiscales. Archivo Xosé González Martínez.
La Asociación de Funcionarios para a Normalización Lingüística de Galicia constituirá, la semana que viene en la villa de San Rosendo, la ‘Irmandade Xurídica Galega’. Una institución integrada por fiscales, magistrados, jueces, notarios y abogados de toda Galicia que trabajará para recuperar e impulsar la tradición de los juristas de utilizar el gallego en su labor diaria (ahora su uso en ese ámbito es minoritario). ‘Os obxectivos da irmandade son recuperar a tradición dos grandes xuristas que mantiveron un gran vínculo cultural e social no lugar onde exerceron y trasladalo os novos, para que aviven ise sentimento de vivir en Galicia’, explicaba Xosé González Martínez, secretario de la asociación y uno de los promotores de la ‘irmandade’. Al tiempo que intentarán ‘admitir que este país ten unhas leis que admiten o galego como lingua e por iso debemos fomentar a súa utilización cos clientes e tamén ca administración’, añadía.

A lo largo de la jornada, prevista para el próximo 21 de junio, la recién creada ‘irmandade’ investirá con la toga de Galicia a 22 jueces fiscales y dos abogados. ‘Mozos novos que chegaron a xudicatura fai cinco anos e que traballan a diario pola normalización do galego’, explicaba González Martínez. El acto incluirá, a su vez, la celebración de un homenaje al juez y abogado Sebastián Martínez Risco, a través de la presentación del libro de Xosé Lois Franco Grande y Xosé Lois Rodríguez Pardo. Así como el nuevo trabajo de Xesús Ferro Ruibal, ‘Refraneiro da xustiza en Galicia’. Durante el encuentro, la ‘irmandade’ realizará un llamamiento ‘o ámbito xudicial e xurídico de Galicia para que fagan seus os principios do plan de dinamización lingüística e da carta europea das linguas rexionais’, anunciaba González.

Desde la Asociación de Funcionarios matizan que la elección de la villa de San Rosendo no ha sido casualidad. ‘Eleximos Celanova intentando incluir no noso discurso un tercer obxectivo, que é recuperar a tradición de literatura xurídica en galego dos siglos XII-XV que descoñecen hoxe en día os estudantes xuristas pero que si coñecen os filósofos. E Celanova foi un foco que deu lugar a unha grande producción de documentos xurídico medievais con sentenzas e testamentos na nosa lingua’, dice González.


Te puede interesar