Vecinos, representantes políticos y culturales participaron en la lectura de poemas que abrió los actos del centenario

Los versos de Celso Emilio abren el año dedicado a ensalzar su figura

Pilar Regueiro, José Luis Baltar, Francisco López, Anxo Lorenzo y Camilo Ocampo en la ofrenda floral. (Foto: MIGUEL ÁNGEL)
Las pétreas paredes que allá por el año 1937 le privaron de su libertad e inspiraron los versos de 'Longa noite de pedra' fueron testigo ayer del acto inaugural del ?'I Centenario de Celso Emilio Ferreiro', coincidiendo con el día de su nacimiento. Los versos de 'Libremente', 'Moraima', 'Deitado frente ao mar', 'Modestia fora' o 'Cantiga pra dormir un neno' resonaron en el salón de plenos celanovés con motivo del recital poético protagonizado por representantes políticos, comerciantes y vecinos.
La villa de San Rosendo abría así el Año Celso Emilio Ferreiro, declarado unánimemente por el pleno del Parlamento gallego a petición del Ayuntamiento celanovés. 'A súa condición humana e artística fanno merecedor do ano que se lle dedica', destacaba el secretario xeral de Política Lingüística, Anxo Lorenzo, que enfatizó que 2012 'é o ano da súa obra, a través da cal nos mostrou o seu modo de contemplar o mundo, o seu compromiso, sensibilidade e crítica, as súas inquietudes sociais e políticas e a súa solidaridade'.

La conmemoración coincide además con el 50 aniversario de la publicación de su obra más emblemática y representativa, 'Longa noite de pedra' (Editorial Galaxia, 1962), una de las más citadas en el recital donde, a través de los versos que él mismo escribió, los presentes quisieron enfatizar sus cualidades como poeta social y firme defensor de la cultura gallega.


POETA CIVIL Y GALLEGUISTA

'Con esta iniciativa sinxela, simbólica e singular, neste ano pretendemos levar á rúa a obra literaria do noso poeta, facendo que convivan no máis amplo sentido da palabra ca poboación civil, á que o escritor dedicou gran parte da súa obra', apuntaba el alcalde, Antonio Mouriño, que deseó que 'tal e como sucedeu co centenario do pasamento de Curros Enríquez no 2008, esperamos que a figura de Celso Emilio reforce ese papel de vanguardia das vilas literarias'.

Oriundo de Terras de Celanova, el director xeral do Libro, Francisco López, señaló que 'é unha satisfacción persoal e institucional poder participar neste primeiro acto de homenaxe a unha das grandes personalidades da lingua escrita que construíron a identidade de Galicia' y enfatizó que 'si hoxe podemos recoñecernos como pobo, se contamos cun goberno elexido libremente, cun sistema editorial solido e si a nosa voz (a nosa lingua) se escoita dende os puntos máis afastados do planeta, se debe en boa parte a este espíritu rompedor e depurador de Celso Emilio'.

El acto, en el que estuvieron presentes los miembros de la Corporación local, el presidente de la Diputación, el subdelegado del Gobierno y representantes políticos e institucionales (faltó Luis Ferreiro, hijo del escritor, por motivos de salud), incluyó una ofrenda floral, realizada por la concejala Pilar Regueiro, ante el busto de Celso Emilio realizado por Asorey y un paseo por la villa, donde pudieron recitar versos del itinerario 'Cen poemas en Celanova'.


CONCIERTOS, MUESTRAS Y LIBROS

Durante todo el año 2012, la Xunta, en colaboración con entidades públicas y privadas, llevará a cabo una programación que incluye conciertos, exposiciones, una página web sobre su figura o un homenaje en la Ciudad de la Cultura. Asimismo, está previsto el buzoneo de sus poemas en las calles de ciudades que llevan su nombre y varias publicaciones, entre ellas la traducción al inglés y la edición bilingüe de 'Longa noite de pedra'.Antes, este sábado (11,00 horas), la Casa dos Poetas acogerá la presentación del monográfico 'Celso Emilio fai 100 anos', editado por la Asociación Arraianos.

Te puede interesar