ENTREVISTA

José Luis Victoria: "O importante é que os rapaces practiquen deporte no Barco"

barco
photo_camera José Luis Victoria.

José Luis Victoria lleva más de 30 años al frente del baloncesto en O Barco, que aglutina a 140 jóvenes en sus equipos de base 

Hablar de baloncesto en Valdeorras es hacerlo de José Luis Victoria, alma máter de un deporte que a pesar del paso del tiempo y los cambios en la comarca, sigue siendo un referente para los chicos de la cantera.

Nacido a escasos metros del Pabellón de deportes, con diez años es enviado como interno a los Agustinos de León y allí comienza a tomar contacto relativamente en serio con el deporte. Curiosamente no fue con el baloncesto ni con el fútbol, el deporte rey en O Barco. "Cando cheguei a León a tradición era a do balonmano. Alí comecei a xogar gracias a Cecilio Alonso ata que os curas decidiron vender o lugar onde estaba o colexio e mudámonos a súa ubicación actual. Nesas instalacións xa había campo e voltei o fútbol".

Tras varios años en León y después de trasladarse como interno de nuevo al La Salle de Santiago, llega su contacto definitivo con el baloncesto. "Daquelas os meus amigos xa xogaban e foron eles os que tiraron de min. Comecei a xogar no CB Barco en categoría juvenil e despois dun tempo, xunto con Agustín González 'Tinín' e Alfredo Atrio, decidímonos a crear a Asociación deportiva ADAS".

De aquellos primeros pasos, salió el tan conocido equipo de atletismo, que tantas alegrías le ha dado a Valdeorras y los primeros equipos femeninos de baloncesto. "Con aquelas rapazas conseguimos xogar dous campionatos de España a finais dos anos 70. Foi unha grande época na que incluso coñecín a que é a miña muller", afirma visiblemente satisfecho.

Con los primeros años de mayoría de edad y la mili, José Luis se apartó durante un tiempo del baloncesto, volviendo a la actividad en el año 1981, cuando a través del colegio Divina Pastora comienza a trabajar en lo que es hoy el actual Club de Baloncesto de O Barco. "Foron uns comezos difíciles coma case sempre. Nos non tiñamos moitos recursos pero con moito esforzo e traballo conseguimos grandes cousas. Daquelas para nos unha viaxe a calquera parte era case unha aventura. Ir ata Ferrol eran case catro horas de viaxe, imaxínate o que era para o noso equipo. Hoxe ir a calquera parte é un paseo, non hai distancias. Sen embargo todo o que traballamos tivo recompensa, tivemos un equipo feminino en Segunda división Nacional (86-94) cun 90% de xogadoras da comarca, eso foi un orgullo e aguantámolo ata que non puidemos máis".

De todas formas, a pesar de perder los equipos en categoría senior y tener la espinita clavada de poder recuperarlos algún día "sempre que sexa cos xogadores que formemos nós, nunca a base de fichar xogadores" destaca, el Muebles Victoria de O Barco puede presumir de contar ahora mismo con siete equipos y 140 jóvenes deportistas defendiendo los colores del equipo. "É un orgullo. É certo que chegamos a tar máis rapaces pero o importante non é que xoguen no noso equipo senón que practiquen deporte sexa onde sexa. Nos non cobramos nada, nunca o fixemos e gustaríame rematar a miña vinculación co clube desta forma. É certo que se temos un torneo ou actividade complementaria pedímoslle os pais algunha aportación pero nunca por xogar no equipo".

Muy querido entre los compañeros del deporte de la canasta, con un bagaje de más de 30 años a su espalda y miles de anécdotas que contar, puede parecer que su etapa al frente del club puede estar cerca de finalizar algo que él mismo se encarga de descartar. "Cando chegas ó final da tempada o agobio é grande e dis 'non me pillan noutra' pero o final descansas uns días e xa comezas a pensar na seguinte. Por sorte teño xa un bo grupo de entrenadores e monitores que me axudan (entre elas a miña filla) e xa vou liberándome un pouco. De tódolos xeitos o próximo fin de semana marcho cos alevíns e benxamíns a Valença a un torneo no que durmiremos todos en sacos nun colexio. Así que penso que hay Xosé Luis para rato, sempre que Deus me deixe", concluye entre sonrisas y pensando ya en la siguiente jornada de competición o en como hará para multiplicarse y seguir poniendo a Valdeorras en el mapa del baloncesto autonómico.

Te puede interesar