El proyecto supondrá la inversión de un millón de euros para dar a conocer el paraje natural protegido

Una ruta de senderos enlazará los molinos de Carballeda con el paraje de Pena Corneira

Estribaciones de Pena Corneira, declarada como espacio natural protegido. (Foto: Martiño Pinal)
La creación de un sendero de comunicación entre Carballeda de Avia con los espacios naturales protegidos de Pena Corneira y Monte Faro dará a conocer a los visitantes la riqueza paisajística de O Ribeiro. El alcalde del municipio, Luis Milia, señala que ‘xa temos o apoio do ministerio e da Consellería de Medio Ambiente, que aportarán 900.000 euros’. El proyecto arrancará con un taller de empleo con 30 alumnos para la recuperación de 12 molinos en el entorno fluvial del río Maquiáns.
El conocimiento de los recursos etnográficos y naturales de O Ribeiro es el objetivo de un proyecto integral promovido por el Concello de Carballeda de Avia y que contará con el apoyo económico de la Xunta y del Estado. Concretamente, se trata ‘da creación dunha ruta de enlace entre a área que configuran os muíños existentes na confluencia dos regatos da Gateira e de Vilar de Condes co río Maquiáns e as estribacións de Pena Corneira e do Monte do Faro’, señala el alcalde de Carballeda, Luis Milia Méndez.

El regidor socialista añade que ‘este proxecto vai estar cofinanciado polo ministerio e a Consellería de Medio Ambiente cun orzamento superior ós 900.000 euros’. El punto de arranque será la puesta en marcha de un taller de empleo para 30 alumnos, que trabajarán durante un año en la restauración de un total de 12 molinos, ó longo dun sendeiro que poderá percorrerse a pé, en bicicleta ou á cabalo ata chegar a paraxe natural protexida’.

Recuperación Esta iniciativa de formación laboral quedará estructurada en módulos de albañilería, cantería y recuperación de áreas degradadas, con una inversión global de 700.000 euros por parte de la Consellería de Traballo y el propio Concello. Luis Milia recuerda que ‘nun obradoiro que xa rematou hai máis dun ano, os operarios xa acometeran a recuperación de seis muíños e unha área recreativa no entorno da Veronza’.

El alcalde de Carballeda comenta que ‘o traballo de restauración destes muíños contribuirá a crear un entorno de gran interés etnográfico, tendo en conta que hai construccións que datan do século XVIII que incluso posúen tanto os tellados coma as canalizacións de auga en pedra, gracias á laboura dos antigos artesáns canteiros que viviron nesta zona’.

APROVECHAMIENTO

La fuerza del agua producirá luz El equipo municipal de gobierno de Carballeda también ha previsto incluir un novedoso proyecto de alumbrado de los molinos restaurados. ‘Trátase de introducir auga nunha columna de pedra e a súa saída a presión por un burato moverá unhas poleas para producir enerxía’, adelanta Milia Méndez.

Te puede interesar