Homenaje

Bieito Romero: "Na casa, falar de Esgos é un ritual"

El líder de Luar na Lubre, Bieito Romero, fue nombrado hijo predilecto del concello en Rocas

El músico fundador del grupo folk Luar na Lubre, Bieito Romero, recibía ayer en San Pedro de Rocas el pergamino acreditativo de su nombramiento como hijo adoptivo de Esgos, de manos del presidente provincial, Manuel Baltar, y el alcalde de la localidad, Mario Rodríguez, que le entregó también una figura en bronce que representa la conocida espadaña del monasterio de Rocas.

El presidente provincial destacó al galardonado, en el acto de entrega, como uno de los máximos exponentes de la música gallega y resaltó  "o seu labor a prol da universalidade da nosa música". Manuel Baltar añadió que el músico "é merecente da máis alta distinción de Esgos por ser un auténtico trobador do noso e un destacado investigador; pero por riba de todo unha persoa orgullosa das súas raíces, da Ribeira Sacra, e da fonda pegada que ten na súa vida a pertenza a estas terras".

Baltar: "É merecente da máis alta distinción de Esgos por ser un destacado investigador e un trobador do noso"

Por su parte, el líder de Luar na Lubre agradeció el nombramiento, afirmando que supone "unha grande responsabilidade polo cariño que desde a terra dos meus avós estou a recibir", destacando que "é un orgullo ser fillo adoptivo dunha terra que forma parte da miña vida polo vivido nela e porque sei do agarimo que a miña familia lle tiña e lle ten. Na miña casa, falar de Esgos, sentir esta terra, é un ritual".

"Esgos –expresó Romero- é terra de boa xente, moita dela que emigrou polo mundo levando consigo as marabillas deste lugar cheo de historia e de historias, como a que encerra este impresionante mosteiro de San Pedro de Rocas e a súa maxia; e aquí precisamente xestamos o noso último traballo de Luar Na Lubre, ‘Ribeira Sacra’, pola forza que, entendíamos, tiña este lugar". Recordó, igualmente, que desde que salió a la luz este trabajo han realizado más de 100 conciertos por toda España y por otros países como Chile, Argentina, Reino Unido, Bélgica o Portugal.

Tras la laudatio de Manuel Baltar al galardonado, se dio lectura del acta de entrega de la distinción -a cargo de Camilo Rodríguez, instructor del expediente-, y, a continuación, intervinieron Bieito Romero y el alcalde de Esgos. El grupo Luar na Lubre interpretó como remate dos temas de su repertorio y el Himno do Antigo Reino de Galicia, como anticipo de la actuación de la tarde en el monasterio de Rocas, que Romero subrayó como un escenario "moi especial para o grupo".

Te puede interesar