Carlos Sanmiguel: “Non hai a seca do ano pasado, pero a tensión segue sendo máxima”

Carlos Sanmiguel.
photo_camera Carlos Sanmiguel.
Carlos Sanmiguel es agente ambiental y asegura que Ourense no puede relajarse si quiere evitar incendios forestales

Carlos Sanmiguel tiene una amplia experiencia en los dispositivos de lucha contra el fuego. Este agente ambiental es uno de los coordinadores de la UDEX, una unidad creada este año para la coordinación en fuegos de tipo B y C (incendios complicados) y para ser portavoces sobre el avance de los mismos. Alerta de la necesidad de no bajar la guardia, “só hai que recordar os lumes de outubro dos anos 2017 e 2011”. “Este ano non estamos na mesma situación de seca do pasado, pero a tensión segue sendo máxima”, subraya.

Deja claro que “o factor humano está detrás de moitos lumes en Galicia”, aunque no se olvida de la potencia de los fenómenos naturales. Recuerda, por ejemplo, la tormenta seca que desató una ola de fuegos como nunca antes vista en la provincia. Los rayos fueron los culpables de fuegos como el del parque natural do Invernadeiro, que fue el tercero más grande del año pasado. A esto se sumó una ingente cantidad de combustible en los montes, que además estaba muy seco y propició “ducias de innicións. Moitas apagáronse por si soas ou foron rapidamente interceptadas. Pero outros descontroláronse e causaron o que todos recordamos”. Eso sí, el factor natural “pode aparecer mañá ou poden pasar anos sen que suceda”. Sanmiguel incide en que “o combustible segue estando no monte, pero está menos ‘dispoñible’ para arder. Falando claro, está máis verde. É certo que este ano as condicións son mellores, pero isto non quere dicir nada”.

También habla de la desestacionalización de los fuegos. “Hai anos que temos precampañas malísimas e os incendios suceden entre marzo e maio. Por exemplo, eu recordo estar un 31 de decembro tratando de apagar un lume. Un lume complicado, non unha cousa pequena. Recordo que ocorrera polas xeadas e un tempo moi seco”, comenta.

Abandono rural

Sobre las causas que motivan una mayor virulencia de los incendios, Sanmiguel insiste en un argumento ya conocido por todo el mundo: el abandono del rural. “A única diferencia que hai agora con hai 50 anos é o abandono do rural. As aldeas sempre estaban protexidas por fincas traballadas e eran un punto no que nos facíamos fortes para atallar o lume. Hoxe en día case non hai xente nas aldeas e a maleza chega ata as portas das casas”, sentencia.

Te puede interesar