GALA DE LOS ARQUITECTOS GALLEGOS

Suances: "La luz es como un lápiz para los arquitectos"

Ourense. 17-03-17. Local. Entrega dos XVII Premios Coag da arquitectura galega 2014-2016 no teatro principal. Antonio Maroño Cal entrega o premio a Xosé Xavier Suances
Foto: Xesús Fariñas
photo_camera Antonio Maroño Cal entrega o premio a Suances

El ourensano recibió el premio especial por su trayectoria en la gala de la arquitectura gallega

Sello ourensano en la 17ª edición de los premios del Colegio de Arquitectos de Galicia, celebrada ayer en el Teatro Principal. Xosé Xavier Suances Pereiro fue distinguido con el premio especial a la trayectoria profesional mientras Seara Peleteiro Arquitectos se imponían en la categoría Rehabilitación por la Casa da Viña de Allariz. A esta "fiesta bianual", amenizada por el humorista David Amor, asistieron autoridades políticas y culturales. 

Después de un intenso aplauso, Suances Pereiro quiso recordar a los compañeros arquitectos que le han precedido en este premio. "A Andrés Fernández -Albalat, icono de nuestro quehacer en Galicia y Manolo Gallego, referente para todos como arquitecto e intelectual", puntualizó. El ourensano también compartió con el público algunos de los elementos que están en la esencia de sus obras. "Me he guiado por un concepto de espacio para el hombre, que se percibe por su tamaño, su color, su tacto y, especialmente, por la luz. La luz es como un lápiz para un arquitecto". 

Entre sus obras, destaca la intervención en el monasterio de Santo Estevo de Ribas de Sil (1987-1999), el  convento de las Carmelitas Descalzas de Ourense en 1967 o la rehabilitación del Edifició Simeón entre 1996 y 1999. Además, el ourensano fue maestro del actual decano del Colegio de Arquitectos de Galicia, Antonio Maroño. Estaba en su tribunal fin de carrera el 17 de enero de 1993. "Hónrome como arquitecto galego de contar entre os nosos de contar cun arquitecto como el -en referencia a Suances- con obras brillantes, non sempre xustamente recoñecidas". 

Rehabilitación. Rehabilitación da Casa da Viña. Allariz. Ourense (1)

Continuando con las distinciones, para Seara Peleteiro Arquitectos  conseguir la categoría Rehabilitación "é un verdadeiro agasallo sobre todo para aqueles que levavamos poucos anos", indicó Juan Seara Oro. El arquitecto no se olvidó durante su discurso de los compañeros que emigraron.

"Lémbrome sobre todo dos compañeiros da nosa quinta porque estamos en tempos moi complexos. Hai moitos que se parten literalmente o cú para facer arquitectura e outros que tiveron que mudar para facer arquitectura". 

Precisamente, el decano aprovechó la gala para compartir con el público el papel que desempeñan los profesionales de este sector.  "Os arquitectos teñen a responsabilidade dos seus feitos con aquelo que permanece edificado na imaxe dos cidadáns do seu entorno. Pero tamén como grupo somos os interlocutores da sociedade civil e as administraciones". En este sentido, recordó que la arquitectura es un sector que representa el 10% del PIB español. "Pero non é só construción, é tamén cultura".
Por su parte, el vocal de Cultura del colegio gallego, Cristóbal Crespo, destacó que las obras participantes en esta edición son " arquitecturas sensatas, económicas na forma e nos materiais, atentas á paisaxe e á tradición, pero decididamente proxectadas cara o futuro e feitas desde a convicción, o oficio e o sacrificio".

Durante la gala, el colectivo de mujeres arquitectas subió al escenario para criticar la desigualdad de género en el ejercicio de la profesión: "Precisamos a axuda de todo o colectivo. Hai mulleres, hai arquitectas", destacaron.

Portela: "Suances xa destacaba na escola"

El arquitecto César Portela (Pontevedra, 1937)destacaba ayer la trayectoria profesional de Suances Pereiro: "É unha gran persoa e un excelente arquitecto. Eu coñézoo dende que estabamos estudando en Madrid na escola", indicó. Trabajaron de la mano. "Fixemos uns traballos xuntos: un colexio no Cumial e a casa estudo do pintor Virxilio". Son, desde entonces, grandes amigos. "É un dos arquitectos que máis admiro.

Xa na escola era unha persoa que destacaba moito", puntualizó Portela. Para el, la vaquería de Valverde es una de las obras que más le apasiona. En cuanto al reconocimiento, "é un dos arquitectos que máis o merece. El sempre estivo orgullosísimo de ser ourensán e Ourense debería estar orgullo de ter un arquitecto como el", concluyó. 

Te puede interesar