UNIVERSIDADE

Empresas e instituciones, claves para el desarrollo del Campus da Auga

El área de especialización ourensana apela a vías de colaboración.

El Campus da Auga, seña de especialización del Campus de Ourense, acaba de dar sus primeros pasos con la culminación, ayer, de sus semana temática y la reciente firma de un convenio de colaboración entre la Universidade de Vigo y la Xunta que contempla la inminente construcción de un edificio institucional en la zona sur del recinto universitario.

El comisionado de esta área de especialización, Pedro Membiela, explica que la implantación de esta especialización en el centro universitario y, sobre todo, en la ciudad será un proceso lento en el que todavía "se están a producir accións clave que axudarán a poñelo a andar".

Membiela explica que dentro del Plan Estratégico del Campus da Auga se concretan seis líneas de investigación: "Alimentación, xestión de recursos da auga, innovación social e educativa, medio ambiente, tecnoloxías da información e da comunicación, e turismo e patrimonio cultural".

El comisionado destaca la multidisciplinariedad de vías de trabajo que se contemplan en el Campus da Auga, que permitirán profundizar en la idea de los "proxectos colaborativos, que farán converxer grupos distintos dentro da nosa Universidade e tamén con outras". "É unha idea moito máis complexa da que se está a desenvolver nestes momentos", resume Pedro Membiela, que señala que "o Campus da Auga está para establecer eses marcos de colaboración, que tamén abrangue a outros axentes sociais, como as institucións ou as empresas". Precisamente, el responsable del Campus da Auga destaca, junto al apoyo a la investigación y la innovación, la importancia que tiene para la puesta en marcha de esta especialización "a presenza doutros axentes sociais á parte dos universitarios", insistiendo en las empresas y las instituciones como parte clave para un correcto desarrollo que se traduzca, a su vez, en la generación de acuerdos colaborativos a nivel internacional en el que también se vean implicados los entes políticos y económicos.

Entre los instrumentos que se destinarán a promover la investigación y la colaboración se encuentran los dos clústeres que se contemplan dentro del Campus da Auga. "Estamos lonxe do investigador que traballa só", explica Pedro Membiela, añadiendo que es necesario funcionar a través de grupos de distintos lugares y ámbitos. El comisionado del Campus da Auga señala que "nestes momentos estamos agardando a que nos confirmen con que financiamento e con que recursos ordinarios van contar estes clústeres para desenvolver o seu labor cotián", y como forma de captar recursos se ha desarrollado la "Semana do Campus da Auga" como vía para dar a conocer "as posibilidades que se poden desenvolver no ámbito da auga".



Campus do mar

El Campus da Auga es la primera área de especialización dentro de los campus periféricos de Galicia y la segunda que se pone en marcha tras el Campus do Mar de Vigo. Pedro Membiela prevé que, al tratarse de dos disciplinas de investigación similares, podría existir un trabajo conjunto en el futuro entre ambas. "Esta complementariedade pode verse no feito de que algúns grupos de traballo que traballan no estudo de fenómenos marítimos poidan desenvolverse no ámbito das augas doces", comenta el comisionado, poniendo como ejemplo, al equipo que ha desarrollado el programa de ordenador "DualSPHysics", que investiga los efectos físicos del oleaje en las infraestructuras costeras y que "amosou o seu interese por estudar fenómenos como as crecidas no ámbito dos ríos e das augas doces". 

Te puede interesar