Xurxo Souto leyó el pregón de las fiestas, en el que reivindicó a Ourense como centro del mundo

‘Se queredes festa, festa teredes’

Xurxo Souto lee el pregón. Al fondo, las autoridades. (Foto: Xesús Fariñas)
Xurxo Souto reivindicó a Ourense como centro del mundo durante la lectura del pregón de apertura de las Festas. ‘Queredes festa, pois festa teredes’, gritó, dando paso a un sonoro y sorprendente espectáculo de percusión a cargo de la ‘Performance Aviator Artistas no ar’.
‘Saúde e festa. Veño da Coruña con humildade polo momento místico do comezo deste territorio apaixoante chamado festa’. Xurxo Souto comenzó con estas palabra el pregón de apertura de las Festas de Ourense, un acto que presidió la edil de Cultura, la nacionalista Isabel Pérez -porque no estaba el alcalde, que alegó un problema de garganta-, y que contó con la participación de concejales de los tres grupos políticos representados en el Concello. El ex cantante de ‘Os Diplomáticos de Monte Alto’ que forma parte de la banda ‘Os tres trebóns’ -con la que ayer ofreció un concierto en el Pabellón de Os Remedios- se dirigó al público de la Praza Maior -más de 2.000 personas situadas en las terrazas de los bares o bajo los soportales- para pedirles que gritasen ‘festa’: ‘Ourensáns, ourensáns, ¿qué queredes?’, repitió sin parar.

Reivindicó a Ourense como unha forma de vivir ‘na memoria da Morena, a pulpeira de Arcos e Velle’, y como una ‘antena emocional que conecta co mundo, ca vangarda’. En este sentido, se refirió a la provincia como un ‘gran espacio artístico’, con grupos como Muthenroi, los Suaves o Tony Pérez e Os Arquinos, entre otros muchos. Y tuvo un recuerdo especial para la charanga del Cuco de Velle: ‘Hai 20 anos entrei na súa casa, chea de acordeóns, bombos.., e aí estaba o señor Claudio’.

‘En Ourense somos xente quente e levamos outro ritmo’, dijo. E hizo cantar al público: ‘Se vas ao san Benitiño, non vaias ao de Paredes, que hai outro máis milagreiro...’. Como punto final gritó: ‘Que principie a festa. Se queredes festa, festa teredes, porque estamos no centro do mundo’. Y dio paso a un espec táculo de percusión a cargo de la ‘Performance Aviator: Artistas no ar’, producido por la compañía Zancalino Produs, que sorprendió a niños y adultos. La música brasileña invadió la Praza Maior de fantasía y color. Tres zancudos fueron llegando desde el aire (colgados en unas cuerdas) al centro de la plaza, acompañados por la música que no cesó en ningún momento, para participar de la fiesta que era anunciada con petardos y fuegos de artificio atronadores. Poco a poco, el público se dejó llevar por el ritmo, incluidas las ediles María Devesa, Marta Arribas e Isabel Pérez. Al finalizar la representación, una lluvia de papeles plateados cubrió la Praza Maior. También estaban presentes Alexandre Sánchez Vidal, Andrés García Mata, Francisco Javier Rodríguez o Aurelio Gómez Villar, entre otros.

Te puede interesar