Quintana y Táboas presentaron las viviendas ‘interxeneracionais’, que costarán 2,6 millones

Allariz ofertará 32 pisos en los que convivirán jóvenes con mayores para evitar su aislamiento

El vicepresidente de la Xunta, Anxo Quintana, y la conselleira de Vivenda, Teresa Táboas, presentaron en Allariz el proyecto de 32 viviendas de protección en régimen de alquiler para jóvenes y mayores y un centro de día con servicios comunes.
La presentación del proyecto de construcción de 32 viviendas comunitarias para jóvenes y mayores y un centro de día motivó la presencia ayer en Allariz del vicepresidente de la Xunta de Galicia, Anxo Quintana. ‘Aínda que nos últimos tres anos puxemos en marcha 2.000 prazas en residencias públicas, o noso obxetivo básico é que as persoas maiores poidan vivir a maior parte da súa vida no seu ámbito, evitando o seu aillamento’, argumentó el vicepresidente. Son pisos destinados a ‘aqueles que necesitan un apoio máis alá da posta en marcha de servizos como a axuda no fogar, o xantar sobre rodas, a libranza do coidador ou o transporte adaptado temos este tipo de vivendas comunitarias que procurarán, ademais de mellorar o benestar e a calidade de vida das persoas maiores, resolver as dificultades de acceso á primeira vivenda por parte da xuventude’.

El edificio ‘interxeneracional’, tal y como lo definió durante su intervención la conselleira de Vivenda e Solo, Teresa Táboas, contará con una inversión de 2,6 millones de euros y supone un nuevo concepto de vivienda protegida en régimen de alquiler destinada a personas mayores de 65 años y menores de 35, con espacios comunes como zonas de estar colectivas, comedor o lavandería. ‘Parécenos oportuno que poidan convivir os maiores ca xente nova. É importante que na sociedade non fagamos compartimentos estanco’, matizaba Quintana. A su vez, en la planta baja del edificio se creará un centro de día con plazas para 30 personas con acceso, sala polivalente con posibilidad de subdividirse para incorporar una sala de terapia ocupacional, comedor, zona administrativa, zona de servicio, gimnasio y patio ajardinado. ‘É evidente que Allariz está medrando e o fai de forma equilibrada e procurando que haxa equipamentos sociais para todos’, aseguraba el alcalde de Allariz, Francisco García quien apuntó que ‘Os nosos maiores on unha preocupación constante. O Fogar dos Maiores foi un primeiro paso moi importante e iste novo equipamento será un salto cualitativo que atenderá a persoas dependentes’.

El vicepresidente de la Xunta destacó el carácter pionero y global del edificio, incluido en un proyecto que se desarrollará en ocho concellos de Galicia, con 210 viviendas intergeneracionales, 240 plazas en centros de día y 20,06 millones de euros de presupuesto. Además del de Allariz, ya están en marcha los de Ferrol, As Pontes y Vilagarcía, y en fase de tramitación los de Mondoñedo, Lugo, Teo y O Barco de Valdeorras. ‘E importante consensuar cos concellos para dotar de novas infraestructuras os cidadáns’, apuntaba Táboas quien agradeció la colaboración del concello alaricano con la cesión de los terrenos. Las viviendas, que cumplen las Normas do Hábitat, cuentan con medidas que facilitan el desarrollo de personas con movilidad reducida y el ahorro de energía.


Te puede interesar