Entroido 2023: Castrelo recupera su figura más tradicional del Entroido, Os Peteiráns

Algunas de las máscaras de Os Peteiráns de Castrelo de Miño.
photo_camera Algunas de las máscaras de Os Peteiráns de Castrelo de Miño.
La asociación cultural de Freás ha confeccionado las máscaras y trajes de Os Peteiráns 

La Asociación Castro de Santa Lucía de la localidad de Freás, en Castrelo de Miño, ha estado trabajando en la recuperación de su tradicional personaje del Entroido: “Os Peteiráns”, cuya presentación está prevista para hoy al mediodía en la Casa do Concello.

“O Peteirán non fala, é unha figura observadora, precavida e pacífica, que define a moitos antepasados da nosa terra e que pode abouxarte co seu son só para chamar á atención. Peteirán ven de peteiro (pico) e tamén referido á peta que porta e que fai soar mediante golpes”, señala Ramón Méndez, miembro de la entidad, fundada en 2018 y que cuenta en estos momentos con 88 asociados, en torno al 90% de los vecinos de Freás a los que se suman otros que viven fuera pero que conservan sus raíces y propiedades en esta localidad.

El objetivo está en recuperar el Entroido más tradicional desaparecido en Castrelo de Miño y para ello “rexurde unha figura que trata de condensar aqueles “entroidos” outrora ben coñecidos na zona, perdidos e esquecidos no tempo e que agora voltan a coller vida”, apunta.
O peteirán lleva una máscara con pico, vinculando a la persona con la naturaleza, no habla ni es reconocido por los vecinos y viste con ropa vieja, con chaleco, zuecos, polainas y pantalón remendado que deja entrever una calzas blancas. También lleva “sombreiro de palla cos restos do sulfato e un apeiro de labranza co que facer ruído. As donas portan tamén saia e mandil, corpiño ou toquiña, sombreiro, pañoleta, un pau adornado e cesta con frores de mimosa ou de outro tipo, dando a benvida á primavera”, añade Ramón Méndez.

Los vecinos de Freás han trabajado en la confección de más de 30 máscaras y también en las coplas que cantarán sobre los acontecimientos del último año en Castrelo de Miño.

Tienen previsto salir en Freás el próximo 19 de febrero y por todo Castrelo el día 21, para “dar a coñecer a nosa tradición e para que os maiores recorden tamén a súa infancia”, explica. 

La asociación organiza numerosas actividades y en estos momentos también habilita un centro social con apoyo de la Diputación.

Te puede interesar