Expertos do sistema mundial de socorro cren que a OMI debería 'salvagardar a honra' dos mariños civís

O Grupo de Expertos non gobernamentais do Sistema Mundial de Socorro considera que a OMI debería 'salvagardar a honra e a profesionalidade' dos mariños civís, ao tempo que estima 'desconcertante' a mensaxe feita público polo secretario xeral deste organismo, ao expresar a súa petición dunha apertura de investigación a raíz de o Costa Concordia.
Segundo explica este grupo de expertos, o 'Estado de Abandeiramento activa de oficio a súa Comisión de Investigación de Sinistros Marítimos e o Código de Prácticas Recomendadas da propia OMI'.

Así mesmo, os expertos aseguran que 'resulta sorprendente' que a OMI manifeste o seu desexo de, unha vez finalizada a investigación e a través das 'leccións aprendidas', cambiar os protocolos de seguridade dos buques cruceiros.

Por iso, e á espera de coñecer os resultados dos datos extraidos da caixa negra do cruceiro Sea Diamond por parte de Grecia, naufragado en Santorini (Grecia) en 2007, caso similar ao do Costa Concordia, este grupo opina que 'ben faría a OMI en salvagardar a honra e a profesionalidade dos mariños civís internacionais, que adquiren un alto grao de cualificación' en módulos de formación que enaman dos comités e subcomités da propia Organización Marítima Internacional.

A evacuación de multitudes en caso de sinistro marítimo contémplaos OMI nos seus convenios e resolucións para as tripulacións de buques cruceiros. Neste sentido, este grupo di que 'o que un capitán, presuntamente, haxa minusvalorado o estado descritivo facilitado polas tecnoloxías aplicadas á navegación electrónica, así como a interface home-máquina e a estrutura preventiva, non significa que os profesionais do mar carezan de formación e poidan ser criminalizados de forma recorrente'.

Así mesmo, engade que 'sin exonerar de responsabilidades ao capitán do Costa Concordia', este grupo de expertos 'insta a navieira do Costa Concordia a facilitar a franxa horaria de comunicacións entre o cruceiro e a navieira, así como unha información detallada da ralentización da evacuación, motivada ao parecer, por un presunto fallo eléctrico ocultandose en todo momento a vía de auga'.

Te puede interesar