El presidente del PP gallego anunció en Verín que será una prioridad de su grupo si gobierna la Xunta

Núñez se compromete con la eurociudad y dice que pasará a ser la octava urbe de Galicia

Baltar, Jiménez Morán, Núñez Feijoó y Joao Batista, en la Consistorial de Verín.  (Foto: Marcos Atrio)
El presidente del PP de Galicia, Alberto Núñez, visitó ayer Verín para conocer a fondo el proyecto de eurociudad entre Verín y Chaves que, dijo, será la máxima prioridad si llega a gobernar la Xunta y que pasará a ser la octava ciudad de Galicia.
La Casa Consistorial de Verín contó ayer con la presencia del presidente del PP de Galicia, Alberto Núñez, que visitó ayer la villa para conocer a fondo el proyecto de la eurociudad Verín-Chaves de la mano del presidente de la Diputación, José Luis Baltar y los alcaldes de Verín y Chaves, Juan Manuel Jiménez y Joao Batista, respectivamente.

Núñez inició su intervención haciendo un inciso para recordar la figura de Xesús Taboada Chivite, a la que se rinde homenaje esta semana, porque ‘fixo moito pola cultura galega e, precisamente, tamén polas relacións entre Galiza e Portugal’.

Explicó que desde hace tiempo sigue con atención la evolución del proyecto de eurociudad, que calificó de ‘excelente, un exemplo en Europa da unión de dous pobos transfronterizos’, y anunció su compromiso con esta iniciativa.

‘Será a máxima prioridade da política exterior galega se chegamos a gobernar a Xunta, pero tamén do grupo parlamentario popular e dos nosos eurodiputados’, apostilló.

Núñez argumentó que ‘non é un proxecto político senón dos cidadáns, nin unha teoría de unión de dous concellos, senón un caso práctico no que os veci ños poden compartir servizos en educación, sanidade e transporte, entre outros. É unha oportunidade ca que o PP se compromete’, apuntó. Además, citó que 60.000 ciudadanos gallegos y portugueses forman una ciudad nueva ‘que para nós será unha máis da Comunidade, a octava de Galicia’.

Reproche a Touriño

Felicitó a Baltar por entender que ‘a aposta pola eurocidade era por Ourense’, a los alcaldes de ambas localidades, al Eixo Atlántico y también al conselleiro de Presidencia, José Luis Méndez Romeu, pues ‘entendeu perfectamente o alcance deste proxecto singular e o está apoiando. Gostaríame que esta actitude fose a de todo o goberno galego. Lamento que Touriño non apoiase explícitamente este proxecto único’.

El proyecto será presentado en Bruselas el 8 de octubre

El alcalde de Verín, Juan Manuel Jiménez, recordó que el pasado mes de julio fue presentada la agenda estratégica de la eurociudad en la que se va a basar el proyecto y que, en este momento, está pendiente de financiación europea. ‘Confiamos que recibirá fondos antes do mes de decembro’. Además, recordó que el próximo 8 de octubre el proyecto será presentado en Bruselas dentro de los ‘Open days’.

El alcalde de Chaves, Joao Batista, señaló que la eurociudad ya funciona en la práctica con el desarrollo de una agenda cultural común. Y el presidente de la Diputación, José Luis Baltar, apostilló que ‘o ideal es que se fixera en calqueira zona fronteiriza. Cando chegen fondos de Europa, a Diputación tamén pora fondos para cofinanciar esta iniciativa’.

Críticas

El portavoz de Infraestructuras del PSOE, Pablo López Vidal, dijo que la Xunta está comprometida con la comarca de Verín, recordando las obras de la autopista entre la A-52 y Chaves, ‘que contan cunha inversión de 42 millóns de euros’ y apuntó que ‘Núñez Feijoó ten que pedir perdón a provincia de Ourense por tantos anos de esquecemento e por non crer nas relacións transfronterizas’.

Te puede interesar