Al menos seis ejemplares fueron vistos en los tramos del coto existente en el municipio carballiñés

Los pescadores alertan del daño que causan las nutrias a la fauna piscícola del Arenteiro

Tramo del río Arenteiro a la altura del Gran Balneario de Carballiño. (Foto: Martiño Pinal)
La proliferación de nutrias, un mustélido acuático que se alimento de especies piscícolas, en el coto de pesca del río Arenteiro ha puesto en estado de alerta a los aficionados a este deporte. Los pescadores aseguran que ‘temos visto ó menos a seis exemplares en tramos distintos e a diferentes horas do día’. Por parte de los ecologistas, Paco Valeiras, presidente del grupo ‘Outeiro’, apunta que ‘a recuperación ambiental do río cecais incrementou a presenza desta especie, pero non é alarmante’.
Los aficionados al deporte de la caña y el sedal de Carballiño han alertado de la proliferación de nutrias en el coto del río Arenteiro. Y es que esta mustélido acuático -de la familia del turón y la garduñase suele alimentar de las preciadas truchas que pueblan los 14 kilómetros del cauce fluvial ‘e pensamos que pode poñer en perigo a fauna piscícola, non só as troitas senón tamén bogas e peixes’, indican los deportistas.

Éstos aseguran haber visto al menos media docena de ejemplares ‘tanto no curso do Arenteiro onde desemboca o regato Marañao -en el límite con el municipio de Ceae tamén nas zonas de O Cuco e da Piscifactoría do Carballiño, xa chegando á localidade de Godás’. Según apuntaron fuentes de la directiva de la Sociedad Deportiva ‘Arenteiro’, que se encarga de la gestión del coto, ‘xa hai alguns anos que se detectou a presenza de nutrias, pero foron desaparecendo polo tema da contaminación, pero ata o momento non temos rexistrado baixas significativas na poboación de troitas que soltamos cada semana’.

Preocupación

Sin embargo, los pescadores consideran que ‘os responsables de Medio Ambiente deberían tomar medidas tales como facer un censo e dese xeito comprobar se hai unha saturación deste tipo de animais no coto fluvial, debido á preocupación que hai entre os afecionados’. Por parte de los ecologistas, Francisco Valeiras, presidente del grupo ‘Outeiro’ de Carballiño, manifiesta su ‘satisfacción polo incremento da cabaña de nutrias no Arenteiro, xa que é unha especie que nos anos 80 do pasado século estaba practicamente desaparecida’.

En este mismo sentido, el dirigente ecologista añade que ‘non ten porque haber alarma, xa que iste mustélido é un animal moi territorial e non é tan voraz coma se cre entre os pescadores, ade mais de estar protexido pola lei e con presencia en moitos ríos da provincia’.

Francisco Valeiras sí se muestra más cauto a la hora de valorar la aparición ‘doutras especies invasoras coma é o caso do visón americano, que é un depredador nato e pode colisonar co hábitat do turón ou do garduña’. Los pescadores también detectaron visiones de este tipo en los tramos altos del coto fluvial, ‘e hai moita xente que os confunde coas nutrias, que son máis fortes á hora de subsistir’, comenta el presidente de ‘Outeiro’.

CARACTERÍSTICAS

Pueden bucear hasta 5 minutos

La nutria (Lutra lutra) es un mamífero que establece su guarida en pequeñas cuevas sumergidas, y suele sacar adelante entre dos y tres crías en la primavera. Su anatomía y piel están adaptadas al nado y a la persecución de peces y anfibios, pudiendo estar sumergida en el agua entre tres y cinco minutos.


Te puede interesar