Los alcaldes de la N-541 no se resignan a perder la autovía

Los alcaldes del Pacto de Pedre con el presidente provincial, que apoya las reivindicaciones, en octubre de 2023.
photo_camera Los alcaldes del Pacto de Pedre con el presidente provincial, que apoya las reivindicaciones, en octubre de 2023.
Continuarán con las reclamaciones después de que el Gobierno descartara su construcción

Los alcaldes del Pacto de Pedre continuarán reivindicando una reforma integral urgente de la N-541 y la construcción de una autovía entre Carballiño y Pontevedra, pese a que el Gobierno del Estado confirmaba a través del Ministerio de Transportes y Movilidad Sostenible que no contempla la referida autovía, argumentando que existen itinerarios que comunican Ourense y Carballiño mediante vías de alta capacidad a través de la AP-9, A-52, y AG-53. 

Los alcaldes del Pacto de Pedre, que aglutina a los representantes municipales de los concellos por los que discurre la carretera nacional de Ourense-Pontevedra: Cerdedo-Cotobade, Boborás, Beariz, Maside, Punxín, O Irixo y Carballiño, afirman que “seguimos unidos e seguiremos coas reclamacións”, no descartando incluso futuras movilizaciones sociales.

Uno de los impulsores del pacto, Jorge Cubela, alcalde de Cerdedo-Cotobade, declara que “seguiremos reclamando unha solución para a vertebración dos nosos pobos desde as vías democráticas, mediante acordos plenarios, e sen descartar nun futuro a mobilización social, para eso contamos co apoio de tódolos alcaldes, das dúas capitales de provincia, coas deputacións e co Parlamento de Galicia”. 

En ese sentido señalaba que la medida más inmediata consistirá en dirigirse a todos los grupos del Congreso y del Senado solicitando su complicidad y destaca que “é a primeira vez que sentamos as bases de accións institucionais, e esto ten que continuar, non vamos a renunciar”.

Cubela insiste en que la primera intervención más urgente en la N-541 es una nueva capa de rodadura para continuar con la mejora de los enlaces y curvas, entre otras obras, teniendo en cuenta que desde hace 30 años no fue sometida a una reforma integral, matizando que no es suficiente contar con la AP-9, la A-52 y la AG-53. “Non só descartan a autovía senón que tampouco teñen prevista a capa de rodadura, que foi só un anuncio durante a campaña electoral”.

Carballiño

El alcalde de Carballiño, Francisco Fumega, señala que “non é unha boa noticia para a comarca, sobre todo pensando no novo parque empresarial de Carballiño e Maside, a relación que temos con Pontevedra e para sacar o trazado das poboacións polas que agora pasa”. El regidor avanza, refiriéndose al Pacto de Pedre, que “teremos unha nova reunión e tomaremos decisións conxuntas”, explicando que “a verdade é que non esperábamos esta resposta porque para Carballiño é moi importante contar cunha línea de alta capacidade para lograr obxetivos no novo parque empresarial, xa que polo porto de Marín podería saír moita mercancía da área industrial”.

Boborás

“Non me parece unha resposta adecuada, hai alternativas a outras cidades pero non a Pontevedra. No noso caso estamos a 60 km, e circular por esta vía actual, é unha pesadilla. O estado é penoso e o tránsito pesado fai que os tempos se eternicen sen opcións de poder facer adiantamentos. Non imos parar para conseguir o que a nosa veciñanza e território merece”, manifiesta la alcaldesa de Boborás, Patricia Torres.

Maside

En la misma línea se decanta el regidor de Maside, José Manuel Iglesias: “O Concello de Maside non se esperaba esta contestación tan taxante”, asegurando, en relación a la vía de alta capacidad, que “só pedíamos un estudo de viabilidad, e que se neguen a facelo non nos parece ben”. Al igual que Fumega, este alcalde tiene la vista puesta en el futuro parque empresarial promovido por ambos concellos, porque “se os prazos se cumpren para o parque empresarial, no 2024 e no 2025 esa actuación é moi necesaria. Non por ter as outras vías estamos ben comunicados co mar”.

O Irixo

A alcaldesa de O Irixo, Susana Iglesias, opina que “deberían dar prioridade e urxencia a esta estrada pola siniestralidade tan grande que ten. E cando hai tantos concellos presionando, deberían revisar a proposta, porque os parches non son unha solución”.

Punxín

“Para os concellos pequenos como Punxín é moi importante manter unha conexión coa costa. Sempre somos os máis desfavorecidos porque teñen pensado facer só un parcheo, sendo algo tan vital para o desenvolvemento económico e social da provincia. É unha oportunidade perdida e esperamos que recapaciten”, afirma el teniente alcalde, Eladio Fernández.

Te puede interesar