Palleirós

Más de 42.000 euros de indemnización al ganadero de Palleirós tras el “vaciado”

Vacas de una explotación ganadera en Trives, pleno Macizo Central.
photo_camera Imagen de archivo de unas vacas en una explotación ganadera.

Ganaderos del Oriente ourensano se concentraron el martes frente a la Delegación Territorial de la Xunta de Galicia en Ourense a causa del vaciado sanitario de Palleirós, en Manzaneda. 

El pasado lunes, 18 de marzo, personal veterinario de Medio Rural procedió a marcar a 40 vacas de una explotación de Palleirós para su sacrificio. La acción ya había sido paralizada la semana anterior por la protesta de unos 200 ganaderos convocados por el SLG, que criticó la “absoluta indefensión” de esta granja y que desde el principio pidió que se repitiesen las pruebas a los animales que dieron negativo.

Tras la concentración en la capital gallega, la Xunta de Galicia manifiesta que “o pasado 14 de marzo, o propio conselleiro do Medio Rural abordou a situación coa responsable desta organización agraria. Tras esa conversa, e ese mesmo día, unha técnica de alto nivel dos servizos centrais da Consellería do Medio Rural falou co propio gandeiro para explicarlle a situación. Ademais, o gandeiro e un representante desa organización agraria foron recibidos en Ourense pola delegada territorial en funcións”. “Tendo isto en conta, afirmar unha falta de comunicación é faltar absolutamente á verdade”, señalan .

Lema

Los ganaderos se concentraron bajo el lema “contra o sacrificio obrigatorio de centos de animais sans e as indemnizacións de miseria”, algo que el gobierno autonómico no comparte y afirma rotundamente que “a Xunta non sacrifica vacas sans”. “Consideramos que non é de recibo facer demagoxia nin lanzar declaracións irresponsables cando se está a poñer en risco a sanidade animal e a saúde pública. A Xunta cumpre escrupulosamente coa normativa para protexer o sector”.

Explica que “no caso concreto de Manzaneda, o sacrificio é obrigatorio segundo a normativa, dado que houbo cultivo microbiolóxico positivo, con lesións en tecidos de dúas delas. Este foco é semellante a outro anterior, o que reflicte a necesidade do baleirado. Traballamos para atallar o foco, ofrecer unha viabilidade futura á explotación e protexer ás restantes libres desta doenza”.

En cuanto a las indemnizaciones que los ganaderos califican como “miseria”, la Xunta de Galicia asegura que “os servizos veterinarios da Consellería estiveron en permanente contacto co titular da explotación, facilitando toda a información sobre o proceso e as liñas de compensación ás que se poderá acoller”.

Así, desde la Consellería de Medio Rural afirman que el ganadero de Palleirós percibirá el importe correspondiente por los 3 animales sacrificados con cultivo microbiológico positivo, la indemnización por el vaciado, la correspondiente cantidad por el lucro cesante del primer trimestre tras el sacrificio -con posibilidad de extenderlo tres meses en el tiempo si no repone los animales en este periodo-, las ayudas por reposición de 26 vacas mayores de 18 meses sacrificadas -hasta un máximo de 500 euros por res-, la indemnización por el sacrificio de 14 animales menores de 18 meses -200 euros por animal y la desinfección de las instalaciones de manera gratuita -cuyo coste asciende a 4.000 euros-.

Te puede interesar