Los partidos apremian que se decida el futuro de la A-76

La carretera N-120, en el tramo de O Barco de Valdeorras. (J.C.)
photo_camera La carretera N-120, en el tramo de O Barco de Valdeorras. (J.C.)

El anuncio del presidente socialista de la Diputación de León, Eduardo Morán, indicando que el Ministerio de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana valora anteponer el desdoblamiento de carriles de la carretera N-120 a acometer la autovía A-76, que podría quedar reducida al enlace de O Barco de Valdeorras con el Bierzo, generó polemica entre las fuerzas políticas. Su homólogo en la Diputación ourensana, José Manuel Baltar, considera que “o retraso, a falta de orzamentos e de compromisos con relación a A-76 son un reflexo, primeiro, do desastre do Goberno comunista de Pedro Sánchez, e da pouca forza dos representantes dos partidos que forman a coalición para esixir un equilibrio territorial nun asunto tan longamente demandado”.

Baltar añade: “Non somos cidadáns de segunda. Os territorios son todos importantes, vive xente que ten dereitos, e as comunicacións son fundamentais”. Tras aludir a la próxima llegada del AVE a Galicia por Ourense comenta que “tamén merecemos que as comunicacións por estrada melloren e que aquelo que se proxecta se execute”.

El político ourensano criticó a “un Goberno que vive á marxe da realidade, que se preocupa por colocar nos orzamentos partidas para atender as negociacións que está a facer con partidos independentistas ou para outros chantaxes que non teñen que ver cun proxecto a longo ou medio prazo”. Abogó por una visión integral de país y defendió que el proceso de la autovía sea “participativo, dialogando, e non decisións de espaldas a realidade que non colman as expectativas do noso territorio”.

A situación das infraestruturas de Valdeorras é un despropósito que nos está levando á desaparición por falta de comunicacións, tanto por tren como por infraestruturas viarias e transporte colectivo”, dijo la parlamentaria del BNG, María González Albert. Añadió que para la autovía A-76 “deberá terse moi en conta o impacto ambiental” y recordó que su trazado discurre por zonas como el parque natural Serra da Enciña da Lastra o Montefurado (Lugo). Dijo desconocer la solución, si desdoblamiento o autovía, pero consideró que “nin unha cousa nin a outra están na axenda deste Goberno, nin dos anteriores. Valdeorras ten que estar comunicada se queremos que sobreviva”.

Gonzalo Caballero: "Respaldo á Alcaldía"

El secretario xeral del PSdeG-PSOE, Gonzalo Caballero, no se pronunció respecto a la opción de desdoblar carriles en la N-120. “A nosa posición é respaldar á Alcaldía de O Barco en tódolos seus planteaxamentos para a bisbarra”, apuntó. No sin antes asegurar que “como secretario xeral do PSOE, temos unha aposta clara pola mellora das infraestruturas de Valdeorras. O Goberno de España ten un compromiso coas infraestruturas”. 

El alcalde socialista de O Barco, Alfredo García Rodríguez, sí respondió. “Por supuesto que seguimos detrás de la A-76”, dijo. Aseguró desconocer los planes del Ministerio y apuntó que, “de momento, que se resuelvan los problemas del firme de la N-120 a principios de año y, sobre todo, el de adelantar en el Alto da Guítara”. Volviendo a referirse a la autovía, subrayó la urgencia de “que se tome una decisión definitiva sobre la A-76” y abogó que, “como mínimo, hay que buscar un consenso”. En referencia a la posibilidad de que la autovía se limite a enlazar O Barco de Valdeorras con el Bierzo, el regidor dijo que “eso es lo único seguro que hay. La discusión es cuándo se empezará. El problema es el resto. ¿Cómo vamos de Monforte a Ourense? Por donde iba el trazado no va a poder ser”.

Te puede interesar