Blanco reclama ao próximo Goberno, 'sexa cal sexa', que manteña o ritmo investidor no AVE galego

Comproba que o acceso a Santiago 'está a concluír' e desmente os atrasos nos prazos que auguran os informes da Xunta
O ministro de Fomento e vicesecretario xeral do PSOE, José Blanco, reclamou ao Goberno que saia das eleccións do 20 de novembro, 'sexa cual sexa', que manteña o ritmo investidor na posta en servizo da alta velocidade a Galicia, de forma que demandou que 'todos os políticos o tomen como un proxecto de Estado e non como unha mera soflama política'.

'Necesítase un requisito: que o próximo goberno inverta a mesma cantidade, nin máis nin menos, que eu invertín estes tres anos de enorme crise e enormes dificultades,' requiriu José Blanco durante a súa intervención nun almorzo informativo da Tribuna Galicia del Fórum Nova Economía.

Branco reivindicou que o proxecto da AVE de conexión de Galicia e a Meseta é 'real e cunha inversión real' e, ante o responsable autonómico de infraestruturas, Agustín Hernández, que estaba presente no acto, solicitou á Xunta que 'non sexa o cómplice necesario para os que non ven o proxecto prioritario' e que 'non cuestione os traballos dos enxeñeiros'. 'Non lle pido que aplauda nin que defenda a inversión', afirmou tras advertir que a modernización da rede de transportes 'non debe ter marcha atrás' e a AVE debe ser visto como 'un proxecto de Estado cun futuro claro'.

GOBERNO PROACTIVO

Así mesmo, reivindicou que 'probablemente' a inversión realizada na AVE galego 'non se volverá ver en décadas', pero puntualizou que, por si soa, non apuntalará o progreso económico, senón que é preciso un goberno 'proactivo', que reúna axentes sociais e económicos para 'aproveitar as oportunidades' e que estude a maximización dos rendementos das infraestruturas.

Así, censurou os políticos que 'perden o tempo en preocuparse do ministro de Fomento e apelou a centrar os esforzos en esixir que a AVE chegue 'en tempo e forma' a Galicia 'goberne quen goberne'. José Blanco tamén asegurou que 'Galicia sempre foi unha prioridade' para el e que 'isto non vai cambiar' e, como proba, sinalou que 'en crise é cando máis se inverteu' nesta comunidade, cifras que contrastou coas dos gobernos do PP.

Fronte aos que critican a AVE a Galicia e o ven como 'un luxo en crise' ou unha 'obra faraónica', o responsable de Fomento recordou que o proxecto foi racionalizado, ao eliminarse dous das tres entradas que se previran. Por iso, reivindicou que esta obra 'contribúe ao dinamismo económico de todo o cuadrante noroeste do país'.

ACCESO A SANTIAGO

Posteriormente, o ministro de Fomento visitou as obras nos accesos da AVE á capital de Galicia, 'que se están a concluír', co fin de 'facer posible que o 10 de decembro' circule a alta velocidade entre Ourense, Santiago e A Coruña.

'Estamos a cumprir coa palabra dada e estamos a cumprir cos obxectivos', destacou Blanco en declaracións aos medios. Así, subliñou que, 'cando as cousas se fan en tempo e forma', segundo apuntou, 'solo cabe felicitar' os traballadores e enxeñeiros de Adif, 'que tan cuestionados están por algúns -en alusión á Xunta de Galicia- e que tan bo traballo están a facer'.

A obra do tramo de entrada a Santiago -de 3,6 quilómetros de lonxitude- inclúe tres novos viadutos e o falso túnel de O Combarro e está enmarcada na liña Ourense-A Coruña na que se investiron máis de 3.300 millóns de euros.

Segundo apuntou, as obras de O Castiñeiriño, onde fixo declaracións, 'son un claro exemplo de que con determinación, vontade e compromiso as cousas se poden facer'.

Tras a emisión dun vídeo de Adif no que se volveu sinalar o ano 2015 como data de finalización para a AVE entre Galicia e Madrid, Blanco remarcou o seu 'compromiso' cos veciños da zona de O Castiñeiriño 'para facer un falso túnel que antes non estaba previsto para dar permeabilidade á zona', e mostrouse satisfeito de, 'en pouco tempo', e cunha inversión de dez millóns de euros, 'poder facer realidade un sono de moita xente'.

CRÍTICAS Á XUNTA

Así mesmo, Blanco volveu criticar os informes da Xunta -aínda que sen citalos de forma directa- sobre os tempos dados para a chegada da AVE a Galicia. 'Cando vin que algúns informes da instalación de vía e catenaria tardaban 28 meses, hei de dicir que poucos meses foron os que nos levou instalar a vía e catenaria entre Ourense e Santiago, estamos a falar de menos de seis meses', remarcou.

Por iso, recriminou que esta cuestión 'demostra que algúns informes non sábese quen os elaborou', pois 'un equipo só pode instalar 40 quilómetros de catenaria e 20 de vía ao mes', por iso pediu 'sacar conclusións' porque as 'previsións de 28 meses' do Goberno galego sobre estes aspectos 'pódense facer en infinitamente menos tempo'.

Nesta liña, remarcou que, ademais dos trens de alta velocidade tamén porán a proba os trens híbridos -que funcionan con electricidade e gasóil- en próximas datas. Todo iso, nunha visita ás obras ás que tamén acudiron, entre outros, o delegado do Goberno en Galicia, Miguel Cortizo; o alcalde de Santiago, Gerardo Conde Roa; o presidente de Adif, Antonio González; e o exalcalde da capital de Santiago Xosé Antonio Sánchez Bugallo.

'GRANDE ANUNCIO' INTERNACIONAL

Despois de sinalar que os técnicos de Adif elevaron o prestixio de España a nivel de infraestruturas 'á esfera internacional', avanzou que 'no ámbito internacional se vai ver plasmado nunha gran noticia, nun grande feito' en próximo días.

Aínda que a preguntas dos xornalistas sobre cál será ese anuncio, Branco non quixo dar máis detalles, e tan só apuntou que 'as pistas cando sexa a noticia'.

Minutos antes de realizar estas declaracións, Blanco acudía á estación de ferrocarril de Santiago para presenciar como avanza a súa remodelación coa construción dunha nova marquesiña, a ampliación do paso inferior de acceso á plataforma número tres, xunto coa instalación de ascensores nas plataformas un e tres.

Precisamente nun destes elevadores -por o que debería aparecer o ministro de Fomento ao lugar no que se atopaba a prensa- produciuse unha avaría, por o que Blanco chegou á plataforma número tres tras subir polas escaleiras dunha estación de tren na que un home portaba un cartel no que se podía ler: 'menos inaugurar, máis traballar'.


Te puede interesar