FORO LA REGIÓN 'TRANSFORMANDO OURENSE'

La respuesta de los ponentes en el Foro La Región

Francisco Conde, Marcos Pérez, Rubén Riós y Xosé Lois Llamazares participaron en el Foro "Transformando Ourense"

Conde destacó el nivel emprendedor de Ourense 

"Ourense está demostrando que é una provincia dinámica. Hoxe é a que máis empresas está creando en Galicia, 360 novas compañías, máis dun 4% por riba do ano pasado. Hai unha capacidade de emprendemento importante", aseguró el conselleiro de Economía, Emprego e Industria, Francisco Conde, en la clausura de la primera jornada del Foro La Región. En su intervención, Conde habló de las dificultades para llevar adelante un proyecto empresarial "aquí en Bande, pero tamén en Viveiro ou na Coruña", dijo con el ánimo de alentar a los emprendedores a "arriscar, porque hoxe en Galicia emprender é máis fácil que hace uns anos". El éxito del proyecto, matizó el conselleiro, radica en que sea competitivo y también innovador.

Para facilitar la empleabilidad, Conde aseguró que la administración cuenta con herramientas para facilitar el camino "como un programa de emprendemento industrial de produtos agrícolas e gandeiros do rural ou o apoio á creación de novas compañías por parte dos menores de 30 anos a través de cooperativas ou sociedades laborais", dijo. En el caso concreto de la provincia, Francisco Conde explicó que la administración prioriza en tres grandes líneas "onde Ourense ten moito que dicir como son a agroalimentación, a biotecnoloxía e a biomasa". Y, precisamente sobre este último sector giró el coloquio posterior, en el que algún asistente se interesó por las directrices que seguirá la admi-

nistración autonómica. "A biomasa é un recurso moi importante e, neste sentido, estamos intentando desenvolver unha nova industria", dijo Conde que cree que son las provincias de Lugo y Ourense las que tienen que estar a la cabeza de este sector. 

Marcos Pérez (Mercado de la Cosecha): “Hai que romper co topicazo de que o rural está a morrer" 

Encontrar iniciativas que merecen ser conocidas, basadas en el desarrollo del rural gallego es el objetivo de Mercado da Cosecha. La iniciativa impulsada por Hijos de Rivera, Gadis y R, propone poner en valor lo local bajo los principios de innovación, calidad y sostenibilidad.

"Hai que romper co to- picazo de que o rural está a morrer, porque hai exemplos fantásticos do contrario", dijo Marcos Pérez, uno de los coordinadores del proyecto, que bromeaba con que "ao afastarnos da A-52 hai unha chea de iniciativas". Uno de los aspectos que más interesó a los asistentes fue el apartado de comercialización, las diferentes posibilidades y políticas para llegar al consumidor final.

Pérez afirmó que "todas son válidas e cada quen ten que ter as cousas claras" y, a partir de ahí y en base a su experiencia, comentó que "o lineal dos supermercados é o sitio peor para estar. Nós o que intentamos facer son puntos de experiencia. É unha forma de diferenciarse do resto e, unha vez que o cliente proba o produto, sabe o que realmente quere".

Xosé Lois Llamazares (Gallegas Daveiga): “A área comercial é o motor e tan potente como a calidade" 

Las inquietudes de tres hermanos de Chantada (Lugo) por trabajar en el rural fue el germen de Galletas Daveiga, la adaptación moderna del "pan de barco" que usaban los marineros para conservar el pan de forma natural durante sus travesías oceánicas. Un proyecto basado en materia prima local que, 15 años después cuenta con 22 trabajadores y una facturación anual de 1,4 millones de euros.

"Para min, a clave foi buscar un bo nicho de mercado, un producto diferenciado e a aposta pola calidade", reconocía Xosé Lois Lamazares, uno de sus promotores, que hizo especial hincapié en la necesidad de contar "cun bo equipo humano. A organización e a implicación co proxecto foi fundamental", dijo. Lamazares apuntó asimismo que si tiene que poner un pero a esos primeros años "foi non darlle nos inicios un maior peso e orzamento á área comercial. É o motor da empresa, tan potente como a calidade ou a producción", aconsejó a los asistentes.

Rubén Riós (Castañam): "O equipo é fundamental para a boa marcha do proxecto" 

"Xa non sei si por desgraza ou por sorte, en Riós temos máis castiñeiros que persoas", comenzaba su intervención el televisivo Rubén Riós, cuyo compromiso por el rural ha quedado demostrado que va más allá de adoptar el nombre de su concello como apellido. De la necesidad de aupar la empresa de embutidos familiar Secreto Galaico e invertir los ahorros del espectáculo, surgió Castañam.

"Tiñamos un bo producto, a fariña de castaña, e de aí fixemos o pan como anzuelo para vender os embutidos nas feiras. Despois viñeron as empanadas e agora xa estamos co turrón e o brioche de castañas", enumera Riós, que tras nueve meses dice que "van dando os números". Una de las claves para la buena marcha del proyecto "é o equipo humano. É fundamental. Un bo proxecto cun mal equipo non funciona", asegura Riós, al tiempo que subraya la importancia de unirse. "Si un emprendedor con outro pode sumar, por que non facelo? Por separado non chegamos a ningures".  

Te puede interesar