La Confederación del Miño permitirá la gestión integral

Manuel Vázquez.
El Consejo de Ministros aprobó, en su reunión del 22 de febrero, el decreto por el que se modifica la Confederación Hidrográfica del Norte y se divide en la Confederación Hidrográfica del Cantábrico y la Confederación Hidrográfica del Miño-Sil, cuya sede central se ubicará en Ourense. La reforma implicará una ampliación de la red de oficinas y un incremento de la plantilla de funcionarios y laborales adscritos a esta cuenca (Miño, Sil y Limia).
’O cidadán tamén vai a notar os cambios porque se van unificar criterios que ata o de agora eran diferentes’, explica Manuel Vázquez. ’Na actualidade temos dous modelos de xestión diferenciados, o da demarcación Galicia-Costa e o da Con federación Hidrográfica do Norte. Aínda que ata agora traballamos de xeito coordinado, penso que a posta en funcionamento da nova confederación vai mellorar a xestión, axilizar os trámites e optimizar os sistemas de control da calidade das augas’.

La Consellería de Medio Ambiente le planteará al Gobierno central una encomienda de gestión sobre estos ríos que suponen el 53% de los recursos hidrológicos de Galicia. Los contactos mantenidos con los anteriores responsables del Ministerio de Medio Ambiente invitan a pensar que un modelo de gestión unitario es posible. ’Hai vontade política para superar as divisións do pasado e camiñar da man no futuro, sem pre para beneficio dos cidadáns’.

El nuevo organismo de la cuenca debería entrar en funcionamiento antes del 30 de junio, según establece el decreto. La anterior titular del Ministerio de Medio Ambiente se había comprometido a que la Confederación Hidrográfica del Miño estuviese en marcha en el primer semestre de este año y el conselleiro confía en que se mantengan esos plazos. ’O feito de que a constitución deste novo organismo coincidise cunhas eleccións xerais non axuda a axilizar os trámites. Houbo remodelacións no organigrama do goberno que lle afectan á departamentos fundamentais na xestión da auga e tamén se produciron cambios importantes na estructura das confederacións, pero hay que ser optimista e pensar que a Confederación do Miño vai ser unha realidade en moi poucos meses’, explica Manuel Vázquez.

Te puede interesar