El líder do PSdeG considera adecuado su lema postelectoral de no conceder 'nen cen minutos' al Gobierno gallego

Manuel Vázquez: 'O PPdeG quere as campañas co campo embarrado'

De izquierda a derecha, Juan Fernán, José Luis Gómez y Xosé Pastoriza. Al fondo, el moderador y presentador, Santiago Rodríguez. A la derecha, Manuel Váquez (Foto: VICENTE PERNÍA)
El secretario xeral del PSdeG, Manuel Vázquez fue ayer el invitado del programa Punto Crítico Galicia, emitido por Telemiño, Dez.TV, Televinte , Santiago TV, R (dial 133), O Salnés, Localia Coruña y A Sete TV, de Monforte. El líder de la oposición respondió a las preguntas de Xosé Pastoriza, director de La Región; José Luis Gómez, director de Xornal de Galicia, y Juan Fernán, director de Santiago TV, además de contestar a los espectadores que enviaron sus preguntas a través del perfil de Facebook: debate punto crítico y del correo electrónico [email protected].
Xosé Pastoriza abrió el turno de preguntas para cuestionarle si, pasados dos años, volvería a utilizar el lema de los socialistas gallegos: 'Ni cien días, ni cien horas, ni cien minutos', de tregua a la Xunta tras tras la toma de posesión. El líder socialista respondió que 'si dende o primeiro minuto non fixeramos oposión, a palabra sería 'tongo'. Vázquez aludió al respeto y la responsabilidad para 'estar dende o primeiro minuto traballando por este país' y añadió, 'por certo, dous anos e un mes despois, creo que (o lema) foi axeitado, porque ainda tensando desta maneira, mire como estamos'.

El director de Xornal de Galicia, José Luis Gómez planteó 'unha gran dúbida', si existía igualdad de oportunidades para el Gobierno y la oposición en los medios de comunicación. El líder socialista consideró que 'sempre hai unha preponderancia do Goberno', pero no le pareció normal la falta de equilibrio y equidad. 'O que non é normal, e que os medios públicos sexan como están sendo, donde a proporción entre o que é o Goberno e o que é a oposión. É absolutamente un escándalo'. Criticó que la RTVG sea 'o gabinete de comunicación do PP' y que 'os telexornais estén absolutamente sesgados', y los calificó de una secuencia interminable de las acciones del Gobierno autonómico, de las imágenes más negativas del Gobierno central y de poner en valor al líder de la oposición en España, Mariano Rajoy.


Desproporción


Según Vázquez, 'a proporción é de dez a un entre o que sae o presidente da Xunta e o que saio eu, cunha presencia moito menor que a do líder do BNG'. Cree normal cierto desequilibrio a favor del Gobierno, 'por pura cuestión matemática', pero que para la oposición, en términos de comunicación, es muy difícil colocar un mensaje, 'ti o tes que demostrar todo, mentras que o Goberno, e máis o partido que sustenta ó Goberno, con decir calquer cousa, automaticamente se convirte en noticia con maior tratamento'. Asumió con cierta resignación que 'hai que saber vivir con eso, pero hai que traballar para conseguir un sistema de comunicación equilibrado', y reconoció que cuando los socialistas estuvieron en el Gobierno gallego no hicieron nada para normalizar esta situación, 'foi algo que deberíamos facer; non fumos quen de facelo. Erro, pero hai que seguir loitando para que eso non siga pasando '.

Vázquez Fernández afirmó que de la campaña de las Autonómicas de 2009 el PSdG había aprendido que 'o Partido Popular non ten campaña' porque según dijo, 'fai un ataque persoal' a todos sus adversarios políticos, 'cun coche, cunha silla, cunha casa, ou co que sexa'. Cree que el método de campaña de los populares se basa en tener seguros los votos de sus militantes y simpatizantes, y ' a ver si enrarecendo isto, non votan a os outros'.

Consideró Vázquez que la clave no reside en el incremento de votos a los populares, sino en que los votantes progresistas 'se quedan na casa', y concluyó que el PP no quiere hablar de los problemas de los ciudadanos, y que lo que quiere es 'facer unha campaña na que se xogue sempre co campo embarrado'.


Elecciones


Manuel Vázquez reconoció que hace dos años no habían perdido la Xunta por casualidad. “Algo faríamos mal para perder”, aunque criticó que Núñez Feijóo no lo está haciendo mejor. “Vendo o que está facendo este Goberno, creo que todos os cidadanss están comprobando en carne propia que si nós fixemos algo mal naquil momento, este Goberno é un auténtico desastre”. Admitió que tenían que aprender de los errores cometidos cuando habían estado gobernando y que tenían que poner en valor los aciertos “que a veces chegas a dudar deles”, pero aseguró que cada día que pasa la valoración del Gobierno de Touriño va a ser mejor y que tenían que afianzar lo que habían hecho bien en capítulos como educación, sanidad, infraestructuras, dependencia, políticas sociais... Concluyó su intervención diciendo que “cada día me sinto máis seguro nestes modelos”.
Una espectadora que envió su pregunta a través de Facebook se interesó en saber cual era el puesto más apasionante para Manuel Vázquez: su anterior etapa de conselleiro o liderar la oposición. El líder socialista recordó que el puesto más apasionante de la política era la política local y aseguró “é como xogar dez finais diarias” y que estar metido en el medio de la gente era lo que le proporcionaba una visión muy realista de su entorno.
Para Vázquez, el principal problema del PSdeG en la actualidad es interiorizar que nada va a volver a ser igual. Según argumentó, “no ano 2008 nos dan un mazazo na cabeza, e descubrimos que vivíamos nunha gran mentira, era un modelo económico baseado en enriquecernos a base de vendernos casas uns a outros polo que non valían” y que para salir de todo esto, “que é o que lle importa a xente”, es preciso un nuevo modelo económico y con una apuesta clara por el conocimiento. “Hai que loitar contra o desemprego, temos que invertir en formación profesional, en investigación, innovación, en tecnoloxía, apostar por esa sociedade do coñecemento que nos vai a ensinar a producir con valores engadidos de alta calidade”. Cree que volveremos a recuperar algo en la construcción o el turismo, porque si como “sociedade galega non aprendemos a ser un país competitivo, productivo e que apostemos pola innovación e a tecnoloxía, non temos nada que facer”.


Fusión de las cajas


Manuel Vázquez también fue preguntado por la fusión de las Cajas gallegas, uno de los temas por los que se interesaron muchos espectadores que enviaron sus sugerencias al programa. El líder de los socialistas gallegos comenzó su respuesta con un mensaje de sosiego. “Nunca a tranquilidade que teñen que ter os impositores de Novacaixagalicia foi tan grande como a que disfrutan a día de hoxe”, al tiempo que matizó que “en ningún momento se cuestiona a solvencia da entidade para o futuro”.
Sin embargo, Manuel Vázquez entona el “mea culpa” al admitir que “seguro que todos fixemos algo mal, eu incluido”, aunque a renglón seguido echa más responsabilidad sobre el presidente de la Xunta. “Quén é eiquí o responsable? Se a cousa saíse ben, quén levaría os méritos? O presidente da Xunta. Pois non foi ben, íl é o responsable”. El líder socialista tampoco se olvida de los gestores de las entidades fusionadas. “Os xestores tamén terían que dar algunha explicación, porque os créditos non os seu Zapatero”. Aseguró Vázquez que la Caja está como todas las cajas de España, pero ahora avalada por el Banco de España y recordó que para poder decir esto con seguridad, “hai que ter recursos e solvencia”. El líder socialista criticó la estrategia de Feijóo en este sentido, porque “quixo impoñer algo que non era posible”, y que además “ fai unha lei a medida que a ten que tumba o Tribunal Constitucional, debido á clara politización do texto aprobado, pois Feijoo crea un frente contra o Banco de España cando non di o que él quere.” Aseguró Vázquez que si él gobernara no tendría una colisión permanente ni con el regulador, ni con Hacienda, “ e sobre todo, non pediría que nos apliquen solucións ás caixas galegas que só se aplicaron as caixas intervidas”.


La casa


En relación a las presuntas irregularidades en su casa en el concello de San Amaro, Vázquez aseguró que ha sido una estrategia del PP “dentro da campaña de elexir sillas, coches, despachos... Agora tocaba casa, e ao final, o que vai a pasar e nada, pero o dano está feito, a difamación, a calumnia, o dano familiar está feito”. Asegura Vázquez que el trámite administrativo para realizar las obras ha sido como el que hacen todos los ciudadanos de Galicia, pero criticó el hecho de que la TVG haya grabado en el interior de su casa y dió la noticia como si tuviera un proceso judicial abierto. “ Eu non teño ningún delito, ningún proceso, nin orden de derribo, pero o dano está feito, e conseguiron que a xente crea que me iban tirar a casa” y se preguntó “a razón xurídica de que che vale”. Señaló que hay un Gobierno, un presidente y un conselleiro, “que deciden “vamos a facerlle a este señor e a esta familia todo o dano posible”. Sobre las denuncias del Gobierno se refirió a que “é como si van a calquera casa de Galicia do ano 1873 e lle piden todos os papeis, seguramente nengunha casa terá esos papeis, e si me mandan legalizala, fágoo porque me mandan, pero estou nun contencioso que saben que lles vou a ganar”.

Te puede interesar