Patrimonio ordenó eliminarla al afectar a un baluarte defensivo medieval

La retirada de una antena en Monterrei deja sin telefonía móvil a 2.500 vecinos

Imagen de la antena antes de su retirada, en el paraje de Montecelo de (Medeiros).
Patrimonio ordenó al Concello de Monterrei la retirada de una antena de telefonía móvil situada en el paraje de Montecelo (Medeiros) a raíz de una denuncia de la asociación ecologista Ade ga ya que afectaba a un elemento arqueológico, el ‘Baluarte defensivo de Medeiros’. La antena fue retirada y el alcalde no comparte esta medida pues priva a 2.500 vecinos del servicio.
Una denuncia presentada por el grupo ecologista Adega en la Delegación territorial de Cultura de Ourense obligó al Concello de Monterrei a exigir a la empresa Telefónica la retirada de una antena de telefonía móvil que había sido instalada en el paraje de Montecelo de la parroquia de Medeiros y que daba cobertura a 2.500 personas. La antena afectaba a un elemento arqueológico, concretamente el ‘Baluarte defensivo de Medeiros’, que pertenece a la época medieval. El alcalde de Monterrei, José Luis Suárez Conde, afirma que ‘Adega pode estar ben contenta, pero para nós é unha barbaridade’. Considera que se sacrifica el progreso por unos restos arqueológicos que ‘non están á vista e dos que as persoas ancianas do municipio nin siquera teñen constancia’, dice. El regidor valora que ‘como alcalde sinto moitísimo que Patrimonio tomase esta medida, que só convence a seis dos 2.500 veciños que se beneficiaban da antena’. Además, argumenta que se priva de telefonía móvil a Medeiros puesto que ‘non se vai instalar ningunha outra. Esta era de Movistar, pero non hai outra compañía nin a vai haber, de tal xeito que esta zona quédase sin telefonía móvil. Suárez Conde está molesto y pedirá a Patrimonio la restauración de los restos. ‘Xa que dictou a súa conservación, o mínimo que debe facer e sacalos á luz e recuperalos’, concluyó.

Advertencia de una sanción de 6.000 euros

Los restos del baluarte defensivo de Medeiros formaban parte de un sistema de vigilancia de la zona de la ‘raia’ que servían de apoyo a la fortaleza de Monterrei. ‘A veciñanza de Medeiros descoñecía a existencia destes restos do baluarte e, polo que se percibe, tamén no Concello. A institución local foi advertida pola Delegación de Cultura que, ou ben esixía a empresa propietaria a retirada da antena, ou debería pagar unha sanción de 6.000 por infracción da Lei de Patrimonio Cultural de Galicia’, comentaron fuentes de Adega. El baluarte está catalogado y fue estudiado por el Instituto Padre Sarmiento de Santiago de Compostela.

Por su parte, el alcalde de Monterrei afirma que ‘os restos están inventariados dende 1968, pero non creo que antena lle fixese ningún dano cando nin están á vista’. También precisa que ‘é certo que a antena de telefonía estaba pendente de licencia, pero o servizo era unha prioridade e agora os veciños quedan sin el’.



Te puede interesar