La instalación de un poste de telefonía en Partovia motiva recogida de firmas e informes oficiales

Una antena con problemas de cobertura

Terreno donde está prevista la instalación de la antena, junto al Eixo do Ribeiro. (Foto: Martiño Pinal)
La instalación de una antena de telefonía en la travesía del Eixo do Ribeiro en la localidad carballiñesa de Partovia ha suscitado el rechazo de los vecinos del entorno, que llegaron a recoger firmas en las misas dominicales. Alegan que ‘o poste vaise colocar nun terreo situado a menos de 40 metros das casas e dunha residencia xeriátrica’. El concejal de Urbanismo, Edelmiro Mateo, señala que ‘os técnicos municipais xa informaron desfavorablemente o proxecto, atendendo á normativa vixente’.
El proyecto de instalación de una antena de telefonía en una finca ubicada junto al cruce del Eixo do Ribeiro, en Partovia, ha despertado recelos entre los vecinos de esta localidad carballiñesa situada a tres kilómetros de la villa del Arenteiro. Mientras la asociación vecinal ha preferido mantenerse al margen de esta polémica, un grupo de afectados elaboró un escrito para entregarlo en el Concello ‘no que poñemos de manifesto que estamos en contra da colocación dese poste, e por iso estivemos recollendo firmas nas misas dominicais coa colaboración do párroco’.

Los vecinos del entorno alegan que ‘a antena vaise colocar a menos de 40 metros das nosas vivendas e perto da residencia xeriátrica privada que está na estrada vella que vai do Carballiño a Ribadavia’. Los afectados reconocen que ‘tanto na parroquia de Partovia coma na do Barón e nas zonas colindantes cos municipios de San Amaro e Leiro non hai practicamente cobertura para os teléfonos móbiles, pero cremos que o lugar elexido pola operadora non é o idóneo’. En este mismo sentido, el concejal de Urbanismo, Edelmiro Mateo, comenta que ‘os técnicos municipais elaboraron un informe desfavorable para a instalación do poste nese sitio, atendendo a unha normativa de seguridade’.

Alternativa El propio alcalde, Carlos Montes, se basó en ese informe ‘para formular unha alegación en contra do proxecto, xa que consideramos que esa ubicación non é correcta e haberá que buscar unha alternativa dacordo coa opinión dos veciños’. Sin embargo, el enfrentamiento que mantienen los habitantes de la parroquia carballiñesa debido a sus diferencias políticas ha deri vado en un intercambio de acusaciones sobre el papel que juega la asociación de vecinos en este tema, ‘xa que a súa presidenta foi posta a dedo nunha asamblea na que non se presentou candidatura algunha’, recuerda Emilio García, vecino de O Refoxo.

Añade que ‘un colectivo que se supón ten que defender ós veciños de toda a parroquia, non o está a facer neste caso, e os afectados tiveron que recurrir a unha campaña de recollida de sinaturas a nivel particular cando o problema é de interese comu nitario, e menos mal que lograron o apoio do Concello nas súas reivindicacións’.

San Amaro Un caso totalmente distinto es el de San Amaro. La falta de cobertura telefónica y de internet en las parroquias de San Cibrán de Lás, Salamonde y Anllo, en este municipio, motivó el pasado año a una empresa operadora a dirigirse a los comuneros de Andrade (Lás) para el alquiler del monte y poder instalar una antena. Sin embargo, la zona elegida se encuentra dentro del perímetro de protección que fija la Dirección Xeral de Patrimonio para el recinto del castro celta -del siglo II antes de Cristoy de la capilla de San Trocado, en el monte del mismo nombre.

El proyecto se encuentra paralizado en las oficinas del Concello de San Amaro a la espera de la recepción del informe pertinente de la Consellería de Cultura, mientras los propietarios del comunal confían en encontrar una ubicación diferente y recibir una compensación.

Te puede interesar