El alcalde de Carballiño alerta de la situación, 'xa que se consumen 10 millóns de litros diarios'

El despilfarro de agua deriva en problemas de suministro

El medidor de altura del río Arenteiro.
El incremento de la población durante la época estival y el abuso en el consumo por parte de los vecinos del municipio está a provocar graves problemas de abastecimiento de agua, tanto en la villa del Arenteiro como en su periferia, llegando a afectar a los municipios limítrofes de Maside y San Amaro. El alcalde de Carballiño, Carlos Montes, alertaba ayer a la población, 'xa que hai moita xente que se adica a regar xardíns ou fincas a diario sen nengún tipo de control sobre a auga que gasta, e iso repercute na rede de abastecemento'.
El regidor carballiñés expuso que 'os datos que manexa a empresa concesionaria do servizo, Aquagest, son claros, xa que se están a consumir diariamente uns 10.000 metros cúbicos (10 millones de litros), cando o normal é non superar a cifra de catro millóns nos meses de inverno e primavera'. Este incremento, según Carlos Montes, 'débese, por unha banda, ó aumento da poboación que hai na vila entre agosto e setembro, ó pasar de 10.000 a 25.000 habitantes'. El gasto de agua, tal y como confirmaron fuentes de Aquagest, superó los 25.000 metros cúbicos (25 millones de litros) durante la jornada de celebración de la 'Festa do Pulpo', el pasado domingo.

Esta cifra supone 'un 30% máis cá edicións anteriores do evento gastronómico, e nos días seguintes reduciuse á metade, pero sen deixar de ser alarmante'.


CAUDAL

Además, la captación para la red de abastecimiento se efectúa en el río Arenteiro, que en la actualidad presenta un nivel 'cero' de altura del cauce, en el sistema de medición instalado por la Confederación Hidrográfica del Miño-Sil a la altura de O Cornuval, bajo el puente de la carretera entre Ourense y Pontevedra. La falta de suministro ya se está haciendo notar en localidades limítrofes como Dacón, en Maside. 'A forza da auga non é a mesma doutras semanas, e eu teño que regar tódolos días as miñas prantas de cultivo', indicó ayer César Fernández, propietario de una finca situada junto a la misma N-541, a dos kilómetros del casco urbano de Carballiño.

La disminución en el suministro de agua domiciliaria tambíén lo están notando los vecinos de los núcleos de O Torrón y Porto de Eguas, en las parroquias carballiñesas de Señorín y Partovia, respectivamente situadas a dos y tres kilómetros del centro de la villa carballiñesa.


RIEGO

Carlos Montes llama la atención a los ciudadanos, 'xa que teñen que concienciarse de que o consumo estáse a triplicar e cuadruplicar nalgunhas xornadas. e o Concello só ten coma fonte de captación o río Arenteiro, por iso os veciños teñen que sensibilizarse desta situación'. El ejemplo fue tomado estos días por los operarios de las brigadas municipales, que riegan las calles diariamente para evitar los malos olores del alcantarillado,'pero cos vehículos autobomba do servizo de extinción de lumes, que cargan previamente no río e non fan as tomas da rede de abastecemento', señaló el alcalde.

Te puede interesar