San Amaro quiere más Ribeiro

Quince “colleiteiros” productores de San Amaro respondieron a la llamada del Concello para reivindicar con la celebración de la segunda edición de la Festa do Viño una ampliación de la superficie amparada por la Denominación 

San Amaro celebró ayer su jornada del año más reivindicativa con una fiesta de exaltación de sus vinos y con el objetivo de ampliar la superficie de viñedo amparado por la Denominación de Orixe Ribeiro.

Por ese motivo, los productores del municipio respondieron satisfactoriamente a la convocatoria que hizo el Concello por segundo año consecutivo, participando un total de 15 “colleiteiros” que secundan la solicitud que plantean las autoridades municipales al pleno del Consello Regulador. “Con accións como esta quero que todos sepades que San Amaro é Ribeiro e quere máis Ribeiro”, manifestaba el alcalde, Fernando Rodríguez Redondo”.

El mismo pregonero de la fiesta, Xosé Lois González “O Carrabouxo”, del concello vecino de Cenlle, mostraba todo su apoyo a la ampliación “por razóns históricas e tamén persoales, xa que o meu pai é de San Fiz de Navío”. En su opinión, atender esta reivindicación “tamén sería favorable para O Ribeiro, dada a gran expansión que teñen os viños, e tendo en conta que os de San Amaro son excelentes”.

Con el humor que lo caracteriza, en su monólogo mostraba su “extrañeza” de que solamente sea “unha illa a superficie amparada, unha illa que curiosamente está fora do perímetro da denominación”, refiriéndose a ese 0,59% del territorio amparado, que se conoce como la finca del Pazo da Touza. Xosé Lois insistía en que este municipio reúne todas las condiciones para formar parte de O Ribeiro.

Uno de los asistentes prueba el vino de San Amaro.
Uno de los asistentes prueba el vino de San Amaro.

Héroes

El alcalde, Fernando Rodríguez Redondo, agradecía la presencia del delegado territorial de la Xunta, Gabriel Alén, y del presidente de la Diputación, Luis Menor, al mismo tiempo que transmitía “as gracias infinitas aos verdadeiros héroes, aos verdadeiros partícipes desta gran Festa do Viño de San Amaro, estos 15 colleiteiros que continúan a traballar como fixeron os seus pais e os seus avós para obter un produto de inmensa calidade”. “Temos a calidade e hoxe desde aquí queremos reivindicar que esa calidade teña o amparo que se merece, que é o amparo da DO”, añadía, contando con la presencia y apoyo de varios alcaldes de las comarcas de Carballiño y O Ribeiro. 

El regidor insiste en que “San Amaro ten un compromiso histórico con esa Denominación de Orixe” y que “con este proxecto queremos reivindicar as tradicións; reivindicar a posición de San Amaro na provincia de Ourense. O tinto de San Amaro e o Magosto unidos para que todo o mundo sepa que este é un gran concello con unha gran xente e que se merece estar na Denominación de Orixe Ribeiro”.

Luis Menor considera que “coa importancia que ten o viño na nosa provincia, temos que ter moito coidado e eso pasa polo rigor, non podemos dar ningún paso que perxudique esa evolución”. El presidente provincial afirma que “é lóxico que San Amaro aspire a ter unha maior presenza porque suporía un salto moi importante na comercialización”, por eso confía en que el Consello Regulador y la Xunta estudien la propuesta de ampliar la denominación “e si se cumpren as condicións nós estaríamos a favor”. 

Conjugando dos tradiciones, la del Magosto y la de probar el “viño novo”, los 15 “colleiteiros” participantes de los lugares de Anllo, San Fiz, A Sainza, Eiras, Xinzo e O Cruceiro, pusieron a disposición de los asistentes 250 litros de vino, que se acompañaron con panceta y castañas. Los precios fueron asequibles para los asistentes, que podían adquirir una taza conmemorativa de esta segunda edición de la Festa do Viño de San Amaro para acceder a la degustación de las distintas marcas.

No faltó tampoco la música, contando con la actuación de Antonio Barros y ya a partir de las 22,00 horas con la Disco Movil “A Gramola”.

Las autoridades municipales anunciaron que a partir de la celebración de esta fiesta retomarán de nuevo los contactos con el Consello Regulador.

Te puede interesar