UNA ASAMBLEA SOLICITARÁ LA DECLARACIÓN DE ESTA RUTA MEDIEVAL A SANTIAGO

El ‘Camiño Xacobeo do Ribeiro’ implica a municipios pontevedreses y de Portugal

Una comisión de trabajo integrada por representantes municipales, asociaciones culturales y expertos en la historia de la comarca se constituyó ayer en Ribadavia para perfilar la creación del ‘Camiño Xacobeo do Ribeiro’. Municipios de la provincia, Pontevedra y Portugal están interesados en esta iniciativa de la asociación Castela Auriense, que se concretará en una asamblea convocada para el próximo 17 de abril.
El ‘Camiño Xacobeo do Ribeiro’ implica a municipios pontevedreses y de Portugal
El salón de plenos de la Casa do Concello de Ribadavia acogió ayer la presentación de la comisión encargada de efectuar los trámites necesarios para la declaración del ‘Camiño Xacobeo do Ribeiro’, una ruta medieval que unía el norte de Portugal y Santiago de Compostela y cuya recuperación promueve la asociación Castela Auriense.

El alcalde ribadaviense, Marcos Blanco, mostró su apoyo a esta iniciativa, en la que participan el Centro de Estudios Medievais, Amigos do Museo Etnolóxico y el departamento municipal de Cultura. Además, en la comisión también están integrados Cástor Pérez, agente de desarollo local de Padrenda, y Francisco Rozados, concejal de Cultura de Forcarei (Ponte vedra). Este edil comentó que ‘na nosa comarca de Terra de Montes, que integran Beariz, A Lama, Forcarei e Cerdedo, xa temos recollidos estudos de toponimia e mapas dos percorridos que facían os arrieiros entre O Ribeiro e Compostela, e por iso estamos aquí para aportar o traballo que temos avanzado nos últimos anos’.

El portavoz de Castela Auriense, Xoán Pablo Lorenzo, adelantó que ‘o 17 de abril convocaremos unha asamblea de concellos, asociacións, empresas e outras entidades para ratificar os estatutos da Encomenda do Camiño Xacobeo do Ribeiro, elexir unha directiva, elaborar o plan de financiamento e establecer unhas liñas básicas de promoción e divulgación’.

San Roque marca el recorrido

Las investigaciones desarrolladas por Castela Auriense descubrieron que la ruta -que partiría de Coimbra, en Portugala Santiago y que atraviesa O Ribeiro está plagada de capillas dedicadas a San Roque. Así, destacan las de Padrenda, Ribadavia, Beade, Berán y Lebosende (Leiro) y Pazos de Arenteiro. En esta última localidad, del municipio de Boborás, el recorrido continúa por Moldes y Astureses hasta adentrarse en la comarca de Terra de Montes, A Estrada (Pontevedra) y continuar a Compostela. El responsable de la asociación promotora, Xoán Pablo Lorenzo, destaca ‘o interese amosado polas cámaras municipais de Ponte da Barca e Melgaço, en Portugal, e os concellos de Carballeda, Cenlle e Melón, no Ribeiro, e Crecente, en Pontevedra, en participar neste proxecto’.